Publicerat Oktober 18, 20169 yr Jag har trampat runt i markerna rätt mycket de senaste veckorna och det garanterat till antal dominerande djuret jag sett är orre, även det jag skjutit mest också, efter nötskrikor i och kring trädgården. Hittills har jag bara trampat kring sakta i myrar och på kalhyggen och skjutit dem på uppflog men både igår och idag har jag enbart sett dem i klungor i träden, ingen har jag stött på backen. Hör dem kuttra ute på myrarna Då började jag fundera på bulvan/lockjakt efter orre, är det rätt tid för det nu? Hur går jag bäst tillväga? Vad behöver jag köpa? Jag har inget idagsläget. Hur många bulvaner? Hur högt måste de upp? 5-6 meter på ett metspö i nån björk, räcker det? Hur väl behöver jag camouflera mig? Funkar det bra med lockpipa? Hur länge sitter man om man går ut strax innan gryningen? Kommer inte på fler grejer att fråga just nu. Tacksam för svar, tänkte köra lördag söndag!