Publicerat Oktober 19, 20169 yr Hej, jag funderar på att köpa wehunts nya hund-gps som komplement till garmin, finns det några här inne med erfarenhet och lite info om manicken?
Publicerat Oktober 19, 20169 yr Hittade den. U-blox 7 GNSS-mottagare (GPS/Glonass). Så det finns gott om satelliter att lyssna på.. /Må
Publicerat Oktober 19, 20169 yr Författare 12 minutes ago BigJim sa: Hittade den. U-blox 7 GNSS-mottagare (GPS/Glonass). Så det finns gott om satelliter att lyssna på.. /Må Låter ju bra! Börjar bli riktigt less på garmins kassa räckvidd nu faktiskt... du har själv inte testat den ute i skogen eller? ecjakt_
Publicerat Oktober 19, 20169 yr Nej, bara kollade på specen vad gäller förmågan att positionera mha. satelliter.. Angående kommunikationen har jag ingen erfarenhet av dessa små sändare/mottagare för GSM/3G/4G om man jämför dem med en vanlig mobil ur ett "tillgänglighetperspektiv" ute i skogen kopplat till de tjänster man efterfrågar (data, i detta fall i första hand). Viktigt säkert att välja en operatör som har bra täckning i området man jagar i.
Publicerat Oktober 19, 20169 yr Författare På 2016-10-19 at 16:23 BigJim sa: Nej, bara kollade på specen vad gäller förmågan att positionera mha. satelliter.. Angående kommunikationen har jag ingen erfarenhet av dessa små sändare/mottagare för GSM/3G/4G om man jämför dem med en vanlig mobil ur ett "tillgänglighetperspektiv" ute i skogen kopplat till de tjänster man efterfrågar (data, i detta fall i första hand). Viktigt säkert att välja en operatör som har bra täckning i området man jagar i. Det är klart, tack för tipset.