Publicerat Oktober 22, 20169 yr Så ha jag äntligen fått tag på nytt sikte till älgbössan. Nu behöver jag hjälp med montering och vad jag ska köpa för fästen mm.. Gärna så billigt som möjligt.. Sådär ser nuvarande ut.. passar inte med nya siktet då det är kortare. Ett Zeiss Diavari C 3-9 ×36 med en tums mellanrör ha jag köpt, gamla siktet är ett weaver k4w 3ggr fast förstoring. Bössan är en Winchester 70 lightweight 308win. Följde inte med nånting till nya siktet ska tilläggas men det är i mkt bättre skick än nuvarande.. Vad behöver jag för grejer för att siktet ska passa på bössan? Går det använda de gamla grejerna på nå vis? Mvh Stefan
Publicerat Oktober 22, 20169 yr Hej, Stefan! Hade jag varit i dina skor hade jag vänt mig till vapensmed/tekniker. Att snåla på fästen är inte alls rätt ställe att spara på, snarare tvärtom. Mvh Robert
Publicerat Oktober 22, 20169 yr "Så billigt som möjligt" ska du leta begagnat av bra kvalitét! Nytt som är "billigt" är som regel nå dynga som gör att du komner svära ramsor över att vapnet och/ eller siktet är skit fast det är ringar och/eller baser som är problemet... Vad ha du för baser på bössan som ringarna sitter fast i till att börja med?
Publicerat Oktober 22, 20169 yr Författare Ingen aning vad det är för baser. Hur ser man de? Ok skippa så billigt som möjligt och säg mig vad jag ska ha??
Publicerat Oktober 22, 20169 yr Författare Spelar det nån roll va jag ha för baser? De enda jag vet är att nuvarande uppsättning är skottfasta.
Publicerat Oktober 22, 20169 yr Då jag är osäker på vilken sorts baser det där är så kan jag inte länka dig till någon sida. Finns säkert nån som vet precis va du har för baser å kanske kan guida dig till rätt ringar direkt. Men de du behöver är ju en sk extension ring som är förskjuten å når att klämma runt tuben eftersom tuben du byter till är kortare.
Publicerat Oktober 22, 20169 yr Leupold/Redfield standardbaser är detta, som kolla om det passar med någon av dessas std ringar, finns i olika höjder och som extension. Dvs förlängd fot som passar mot nuvarande baser. Du behöver enbart nya ringar.
Publicerat Oktober 22, 20169 yr Författare Kan du länka till rätt? Jag är helt ny på sånt här. :/ 1 hour ago Finskavapen sa: Leupold/Redfield standardbaser är detta, som kolla om det passar med någon av dessas std ringar, finns i olika höjder och som extension. Dvs förlängd fot som passar mot nuvarande baser. Du behöver enbart nya ringar. Tack alla för eran visdom.
Publicerat Oktober 22, 20169 yr http://www.handladigitalt.se/leupold-std-extension-c-6_28_193_440_453.html
Publicerat Oktober 22, 20169 yr Jag ana att de va såna baser men tyckte de va dumt att säga nå ìfall de hade varit fel så du blivit vilseledd. Där på handla digitalt ha du dom ja...