Hoppa till innehåll
stefan

SMJ Safaris

Recommended Posts

stefan

Slänger ut en fråga,ngn som jagat i Namibia hos Stephan Jacobs,  SMJ Safaris?  Är på väg dit i Februari.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
lsjonsson

Skitjakt o många foton vill vi se!:thumbsup::D

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
ozzian
1 hour ago stefan sa:

Nu på fredag den 24 feb lämnar jag Sverige för 8 dgr jakt i Namibia. Kiruna-Arlanda-Frankfurt-Windhoek.

Blir min första resa dit,men åker med 2 rutinerade som varit många gånger där. Tar med min 358 NM och laddat den med Swift A-Frame 250 grains..Då ska jag klara det mesta upp till buffel :)

jaha, ännu en som åker på afrikafebern snart nu då,, skitjakt

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
stefan

Blir skönt med sol och värme,just nu här i Kiruna är det -14 och vad jag sett så kan det vara mellan 25-30 där nere nu på dagarna :)

Jag får ta detta som min 50 års present,blir ju en sån gubbe om ngr månader!!!

Ja Ozzian!! jag kanske får afrika febern,en av gubbarna som är med fyller snart 70 år och har nog snart varit på 30 resor dit. Han började åka redan på 80 talet..

• Like 2

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
lsjonsson
25 minutes ago stefan sa:

Blir skönt med sol och värme,just nu här i Kiruna är det -14 och vad jag sett så kan det vara mellan 25-30 där nere nu på dagarna :)

Jag får ta detta som min 50 års present,blir ju en sån gubbe om ngr månader!!!

Ja Ozzian!! jag kanske får afrika febern,en av gubbarna som är med fyller snart 70 år och har nog snart varit på 30 resor dit. Han började åka redan på 80 talet..

Kan tro det! -22 i Kalix på morgonen idag. Det är ju inte helt fel att åka söder ut denna årstid.

Välkommen in i gänget 50+ snart.:D

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
mdef

Skitjakt, jag vill också se bilder! Maken är just tillbaka från 10 dagar i Namibia, fast med en annan outfitter. Han var helt lyrisk när han kom hem. 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
strävhår

Vilken typ av jakt blir det? Mountain?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
stefan

Vad jag hört av den ena jägaren så är det mestadels jakt på platten,inte några större berg.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
strävhår
3 hours ago stefan sa:

Vad jag hört av den ena jägaren så är det mestadels jakt på platten,inte några större berg.

http://smj-safaris.com/portfolio-item/mountain-hunting/

Finns nog så man kan bli svettig i alla fall, en afrikajakt som skulle vara intressant för egen del. 

Mkt bilder ser vi fram emot.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Tuffhund

Hur fungerar Namibia, är det frilevande vilt eller stora hägn?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Luger6

Ni som har varit iväg, vilka flygbolag har ni åkt med? Har skickat förfrågan om vad jag behöver i pappersväg till Qatar air och KLM. Tyvärr har jag fått fyra olika svar, två från varje bolag. Har angivit att jag har eget vapen med licens och EU vapenpass.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
etikjakt

Jag rekommenderar Lufthansa ,tilägg för vapen special luggage ,har rest med dem 6 gånger till Afrika.  Pappersväg är Proof of Export på ditt vapen från Polisen. 

Mvh Roger 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Luger6

Tack för svaret Roger! Jag är medveten om att dom flesta troligen flyger via Frankfurt med Lh eller air Namibia men då hamnar biljetterna på 12-15 tusen i stället för 6-7 med tex KML. Därför söker jag alternativ men får kanske bita i det sura äpplet till slut. 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Luger6
På 2017-02-24 at 14:34 Tuffhund sa:

Hur fungerar Namibia, är det frilevande vilt eller stora hägn?

Du kan nog välja själv hur du vill jaga. Verkar vara mer fria ytor i norr, kring Windhoek är det nog mera farmjakt. 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
stefan

Ca 10-15 mil norr Grootfontein slutar nog dom flesta privata farmer.Och statliga bushmanland börjar. Men där finns även jakt arrangörer med jakt på det mesta och har du 85 tusen dollar över så kan du få din trofe elefant :).

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Luger6

Hur gick det hos SMJ då? Gav det mersmak ? Saknas prisinfo på deras sida, vad tar han för 1:1 per dag?

Vem anlitade ni för att skeppa hem troférna ?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
stefan

Jo det gick bra och jag kommer säkert att åka flera gånger..

Priserna ändras ju hela tiden men detta är vad som gällde då vi var där 1:1  270 E ,2:1  220 E

I det ingår boende,mat och allt du vill dricka.

Trofe`rna fixas av Caspers Taxidermy och vi får sedan bestämma på vilket sätt vi vill ha dom skickade när dom är färdiga.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Luger6

Satan i gatan, det är ju 90 euro mer per dag än dit jag åker den 22/5 ! 180 E respektive 150 tar dom där. Rapportera när jag är hemma igen.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.

https://www.Reservdelar24.SE