Publicerat Oktober 29, 20169 yr Hej forumsvänner. En fråga: "är det någon som vet vad som gäller om man vill köpa kulor å krut i andra EUländer tex Tyskland?? Är det ett vapenpass å sinn licens å sedan bara att handla eller är det nått annat att tänka på?? Jobbar idag i Tyskland å även i Danmark. Å ser på nätet att Tyskland har bra priser på ett å annat
Publicerat Oktober 29, 20169 yr Du behöver ett införseltillstånd, men det kostar gratis hos Polisen och går mycket fortare än en licensansökan. https://polisen.se/Service/Blanketter/Vapen/Vanliga-blanketter/Overforing-EU-av-vapenammunition-till-Sverige/ PS. Tydligen krävs detta även för kulor, åtminstone kräver Bold-action i Holland detta.
Publicerat Oktober 29, 20169 yr Jag har aldrig behövt införseltillstånd för kulor från Grauwolf, shooting-supplies.eu, mfl. Men det är just kulor, inte ammunition eller krut.
Publicerat Oktober 30, 20169 yr 21 hours ago LGH sa: Jag har aldrig behövt införseltillstånd för kulor från Grauwolf, shooting-supplies.eu, mfl. Men det är just kulor, inte ammunition eller krut. Jag har inte behövt det från alzey heller, bara från Bold-action. Jag vet inte om Holland har speciella regler eller om de andra struntar i reglerna?
Publicerat Oktober 31, 20169 yr Det är lite skiftande på hur man ser på komponenter vs ammunition, i de flesta fall krävs det införselhandling för ammunition men inte komponenter. Sedan är det lite lokalt hur man ser på det från handlare till handlare. /T