Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Winchester SX 3 någon?

Featured Replies

Publicerat

Jobbigt detta.. Var på Huntyard idag och grottade.. stod en Winnie Sx3 där i plast.. först såg den så otroligt osexig och tråkig men jag greppade och slängde till käft.. hoppsan vad är detta??

Gjorde detta x hur många gånger som helst och det kunde inte bli fel.. testade att provocera konstiga vinklar, sittande, rätt upp.. rätt spångbild hela tiden. Balansmässigt så är den inte klockren men fan bättre tror jag än Comforten i korrigerat skick.. 

Urskumt..

Dumt att fråga men det jag är nyfiken på är om det finns någon som har Winnie av aktuell modell på forumet och som skjutit MYCKET med den? Det kan fan bli att jag byter in Comforten.. jag vet inte, måste provskjuta den iaf tror jag.. 

Publicerat

Känner några som skjuter sådan, och tror jag sett Barrborn skjuta en slik sak på skjutbanan i skogen. Blir mobbad varje gång jag kliver in i kasunen på lokala butiken för att jag har en Comfort och inte en sådan...

Vad folk säger, är det en bra pang som sväljer rekyl bra även med tunggung. Sen känner jag att det kvittar vad man har för plastpaddel sålänge man kan paddla med den. Du gör nog rätt som tänker i banorna att provskjuta, den kanske "ligger" rätt men sen ska den skjuta också ^_^

Jag gillar inte tramset med färgerna, vilket jag sett på några modeller.

/M

Publicerat

Du vet att den är gasomladdad va? du brukar ju ha problem med det;)

Annars har den någon sorts självavkännande gasomladdning som ska medge omladdning från 24g och uppåt.

/Mike

Publicerat
12 minutes ago Maichel sa:

Jag gillar inte tramset med färgerna, vilket jag sett på några modeller.

/M

Vad för färger? enda färgen jag sett på SX3 i sverige är en röd rand på lådan.

/Mike

Publicerat

Helröd låda har "Flanigun"-modellen. Hade en sådan som tjänstebössa i Skottland, inga klagomål.

Publicerat

Finns i camo :wub:

Publicerat

Jag har en sån sx3 sen 2009 å ha skjutit en hel del med den. Enda jag skulle byta bort den mot vore en likadan i camo för att, om möjligt, döljas lite till på gåsjakten. Laddar om flera 100 Gyttorps Steelmax utan problem å börjar den haka sig så äre bara å torka utblåsningsringen me dasspapper så kör man några 100 igen :D

Att man sen även kan brassa iväg 63g hagelladdning med en 12/89:a är ju bara en frän å nördig bonus :P

Publicerat
  • Författare

Mmm.. 

Det var lite märkligt detta, denna tingest talade till mej på ett sätt som jag inte upplevt på länge.. Allt handlar om att jag måste provskjuta den. Comforten är tryggheten själv driftmässigt.. och denna funkar säkert helt okay.. Jag vet inte, vill hitta en automat som jag känner mej lika trygg med som med bocken. Magkänslan säger att winchestern faktiskt är snäppet bättre kolvad än Comforten. 

Måste fundera lite och försöka bryta loss bössan för provskjutning!

Publicerat

Provskjut en du! Jag litar på min precis som du beskriver. Sx3:an ha faktiskt fått mig att vilja prova en kulhalvis också så en Sauer 303 8x57JS är bokad fast jag aaaaldrig skulle ha nån :D

Publicerat

Hoppas 900 räcker. :unsure::D Jag vet att jag nämnt de i fler trådar men det är väl bara ett sätt att fördriva tiden så de KÄNNS liiite närmare varje gång. Jag bli fan otåligare än ett barn på julafton då jag ha ny pang på G å inte bli de bättre med åren... :P Ska försöka skärpa mig men ni få stå ut me de litegrann för de händer då inte ofta! Haha ;);)

Publicerat
2 hours ago Skånepåg sa:

:P vi ser fram emot att läsa om när du fått hem den om ca 900 inlägg :D:D:D

Sist gick det väl lite fortare än så...

:whistling:

Publicerat
  • Författare
2 hours ago HuggyBear sa:

Hoppas 900 räcker. :unsure::D Jag vet att jag nämnt de i fler trådar men det är väl bara ett sätt att fördriva tiden så de KÄNNS liiite närmare varje gång. Jag bli fan otåligare än ett barn på julafton då jag ha ny pang på G å inte bli de bättre med åren... :P Ska försöka skärpa mig men ni få stå ut me de litegrann för de händer då inte ofta! Haha ;);)

Hepp! Blir precis likadan.. Dock inte när det gäller hagel tror jag, där är jag så hemma med bocken. Tror inte det kan bli samma magi med en halvautomat. Men det hade varit kul, vet ngr andjakter då jag verkligen hade velat ha en halvis igång! 

Publicerat

Jag måste nog med köpa en sx3 camo, vart sugen på en sån i flera månader nu :/ finns det bara 1 sorts camo i sverige? 

Kollar man hemsidan så finns det 3 olika har jag för mig samt både 12/76 och 12/89

Publicerat
  • Författare

Funderat en hel del på detta i natt i rävgluggen.. ser två risker med detta projekt. Dels att jag hamnar i samma mellanmjölkkänsla som jag kan få tidvis med Comforten.. (minns ett pass på en andslyngel för två år sen.. 25-30 skott och runt 10 änder flera av dem uselt träffade.. ) Och så detta som Mike är inne på... utan rekyl så är jag övertygad om att inte ett jävla skit händer framåt! Hajjar det inte men jag måste känna att det händer ngt..

Så jag har lugnat mej lite, hoppas nästa besök på Huntyard dröjer :huh:

Publicerat

Känt på nya browning a5? Den lär väl sparka lika bra som benelli.

Publicerat
  • Författare

Nej jag tror inte det.. hanterat flera Browning och ingen av dem har sagt ngt. Enda intressanta ännu så länge och då har jag iofs inte letat ihjäl mej är Comfort och Winnien..