Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Allt har ett slut...

Featured Replies

Publicerat

...tyvärr:(

I dag har jag låtit Stojjan somna in. Stojjan har sedan några år inte kunnat jaga på grund av en skada i framtassen. En kronisk inflammation han fick för snart fyra år sedan vid jakt - han fick en smäll av ett vildsvin och den satte fart på inflammationen. Nu på hans 13-årsdag (ironiskt nog dog han på sin födelsedag) hade skadan medfört att han nästan inte kunde gå längre, och jag insåg att jag kanske rent av väntat för länge.

Det finns så mycket att säga om Stojjan att jag inte ens kan börja, bara att han var enastående. Flera av medlemmarna här inne har stött på honom under åren och han var bland de första vildsvinshundarna som faktiskt kan kalla sig för det som jag känner till. Om man läser min jaktdagbok från början så kan man se vår gemensamma resa i vildsvinsskogen. Hundratals vildsvin blev han baneman för men med detta sagt så svor jag ändå över hundjäveln titt som tätt..

Du kommer bli sjukt saknad, men eftersom jag sedan något år tillbaka vant mig vid att inte ha tillgång till dig i skogen så är den delen lite enklare. Du skapade epitetet D-dog (deliverydogB)) och från du var ca 5 så stämde det verkligen - säker som få.

Jag kommer ihåg dig som du var på bilden, och det kommer alltid vara du som utgör min måttstock vad gäller pålitlig vildsvinshund. Vila i frid och jag kan ärligt säga att jag har älskat dig så mycket en man kan älska en hund :(

Målhammargalt.jpg

Stojjans galt.jpg

Stojjan.jpg

Publicerat

Jobbig läsning, beklagar din sorg. 

Publicerat

Beklagar.-_-

Publicerat

Beklagar sorgen!:(

Publicerat

Alltid tråkigt men utan att ha träffat dig eller stojjan så tänker jag inte beklaga stojjans bortgång utan gratulera dig för att få ha upplevt och dela hela hans liv!

Tråkiga i det hela är att han inte kunnat jaga fullt ut dom sista åren, glädj dig åt alla minnen, du lär aldrig glöma honom!

Johan

Publicerat

Alltid lika tungt att missta sina hund vänner:(. Beklagar din sorg.

Publicerat

Härlig med "once in a lifetime dog" inte alla som hinner får en sådan, beklagar  förlusten.

Publicerat

Beklagar sorgen! Fint skrivet, det märks att han var väldigt speciell för dig.

Publicerat

Ruskigt fint skrivet, fan så berörd man blir.. Han har haft ett bra liv med dej, var tacksam för den tid ni haft!! 

Vi är väldigt många här som kunnat följa era äventyr under en lång tid, klart många blir berörda av en sån här sak. 

Publicerat

Beklagar förlusten och sorgen.

Där han är nu kan han jaga utan att ha ont. Riktiga kompisar har man med sig i minnet för alltid.

Publicerat

Beklagar :0(

Publicerat

Beklagar sorgen :(

Första gången jag var på jaktmässa på Tullgarn vill jag minnas att det var Stojjan som skulle demonstrera hundarbete på permobilgris men sprang ut i publiken och var borta ett tag innan han kom tillbaka. Det är ett minne som verkligen har fastnat.

Publicerat

Vi ses kompis.. 

Publicerat

Tungt vet hur det känns. 

Publicerat

Beklagar saknaden av en vän.

Publicerat

Beklagar det är tungt att göra

Thommy

Publicerat

Beklagar Inga roliga beslut det där. Fick ta bort min bästa vän i somras och det känns fortfarande. Men det är samtidigt ett ansvar vi måste ta som hundägare.