Publicerat November 19, 20169 yr Jag har grova vader hög vrist å breda fötter jag tycker inget passar utom kartongerna. Någon med samma problem som hittat något som passar provade mokboot igår fick inte ner foten å det var 47or Tacksam för tips
Publicerat November 22, 20169 yr Du låter lite som jag. Har du testat Meindl Dovre extrem wide? Den passar mig bättre än något annat. Annars kan Lundhags i Järpen måttsy kängor åt dig. Ett annat pris men det kan vara värt det om inget annat passar.
Publicerat November 23, 20169 yr Författare Inte provat dom än slutar nog med att man får beställa ett par jörnkänger
Publicerat November 23, 20169 yr Lundhags Pro Opti är bra! Eller Jörnkängan m96 om du kommer över sånna!
Publicerat November 24, 20169 yr 16 hours ago lindgren sa: Lundhags Pro Opti är bra! Eller Jörnkängan m96 om du kommer över sånna! Har själv ett par M96, bra med plats i dom och man slipper membranet! Men dom verkar vara eftertraktade. Har en kompis som beställde ett par innan sommaren han fick dom nu. 6 månaders leveranstid.
Publicerat November 24, 20169 yr Om Jörn har 6 månaders leveranstid tror jag att Lundhags är snabbare. De är också mycket tillmötesgående och förstående.
Publicerat November 24, 20169 yr 58 minutes ago josc72 sa: Om Jörn har 6 månaders leveranstid tror jag att Lundhags är snabbare. De är också mycket tillmötesgående och förstående. Ja,fast om storleken finns hemma, så är jörnkängan bättre ,(enligt mig!). http://allmogejakt.se/product.html/jornkanga-m96?category_id=6 Lättare,tåligare och enklare att underhålla. Lundhags har bra service, helt utan tvekan! Men.... Dom är tyngre, och har inte samma kvalitet från början.
Publicerat November 24, 20169 yr Författare Slutar väl att man har bägge varför rekomenderas 96 före orginalkängan
Publicerat November 24, 20169 yr 2 minutes ago 22kort sa: Slutar väl att man har bägge varför rekomenderas 96 före orginalkängan Orginalkängan har en "näbb", som enligt mig inte är praktiskt när man går i skog och mark, typ där det är röjt, då näbben fångar upp pinnar på skon och håller dom kvar.. Kika på bilderna så ser du vad jag menar.