Publicerat November 20, 20169 yr jag har en drilling 20-20 7x57r och en dsd 20 8x57is 8x57is om jag har ett swarre z6i 1-6 och en aimpont vilket skulle ni montera vart, eller blir det två swarrar? har tänkt att använda drillingen vid egenjakt o ska kunna skjuta allt, med dsd är det bara klöv, men båda vid drevjakt med egen hund
Publicerat November 20, 20169 yr Detta är en populär post. Enkelt Aimpoint på drillingen och Swarren på DSDen. Motivering: Drillingen blir oftast mer instinktivt "flyktskytte" så där behövs något parallaxfritt och snabbt medans DSD är för klövviltsjakt där chanserna i regel kan bli lika många lugna som snabba och vid dom lugna kan hållen dra iväg lite, vilket talar för upp till 6x förstoring. Mvh Joacim
Publicerat November 20, 20169 yr Svar enl ovan! Eller ännu enklare... Skänk Swarren å drillingen till mig å jaga bara klöv med DS å Aimpoint.
Publicerat November 20, 20169 yr Författare tack kära vänner, jag fickde önskade svaren, förutom skänk!
Publicerat November 30, 20169 yr Jag kör själv på en äldre Hensoldt Diavari 1,5-6X36 och en Zeiss Diatal Z 4X32. Blir mest Zeissen då det är en smutt liten kikare. Blir det hagelskytte så är det järnsikten som gäller..