Publicerat November 23, 20169 yr Detta är en populär post. Hade en ganska annorlunda (för mig) upplevelse i söndags. Tog ut min svåger på jakt. Han har precis tagit sin jägarexamen och meningen var att hitta nåt lagom stillastående vilt som han i lugn å ro kunde skjuta. Väldigt annorlunda upplevelse för mig att vara ute å jaga men enbart ha fokus på vad en annan person gör - istället för att själv försöka få läge. Kul att sitta på huk 30 meter bakom å se alla "misstag" som görs under en ansmygning - jag lärde mig en hel del kan jag konstatera. Dagen slutade väldigt bra då han kom till skott på en fastvisslad dovkalv på 58 meter som ledde till en kanonsmäll genom lungorna och första viltet var nedlagt! Tror nästan jag va gladare än skytten efteråt...
Publicerat November 23, 20169 yr Roligt ju! Jag har haft med både oerfaren (vad gäller klövviltsjakt) jägare och ickejägare med ut på pass och på åtel. Samma jägare fick dessutom hänga på maken på ett dundereftersök med vår Bayrare för några veckor sedan eftersom killen råkade vara i bilen när det ringdes. Helt korrekt att man lär sig mycket av att titta på andra.
Publicerat November 23, 20169 yr Vad kul för din svåger.☺ Då får man hoppas att han får ett fortsatt bra jägarliv efter den starten.