Publicerat November 25, 20169 yr Blev lite sugen på att testa en broms och såg att Jägarhjälpen påstår att deras broms ökar ljudet minimalt samtidigt pipuppslag nästan försvinner och rekylen minskar. Krämarsnack, låter lite för bra för att vara sant? Någon som provat?
Publicerat November 25, 20169 yr Vad har du för gänga? Så kan du låna den av mig. har 14x1 har även 16x1 och 18x1 S
Publicerat November 25, 20169 yr Författare 1 hour ago hs_merkel sa: Vad har du för gänga? Så kan du låna den av mig. har 14x1 har även 16x1 och 18x1 S Du har alla utom min gänga (15x1)... Har du jägarhjälpens?
Publicerat November 25, 20169 yr Var inne och titta är inte jägarhjälpens. Trodde S&L var den... Är Blaser, S&L och L.R.D S.
Publicerat November 25, 20169 yr Jag har Jägarhjälpens rekylbroms. Tycker den är bra, uppslaget minskar markant. Ljudet kan jag inte uttala mig om eftersom jag alltid använder kåpor.
Publicerat November 26, 20169 yr Författare På 2016-11-25 at 12:31 Älgflugornas Herre sa: Jag har Jägarhjälpens rekylbroms. Tycker den är bra, uppslaget minskar markant. Ljudet kan jag inte uttala mig om eftersom jag alltid använder kåpor. Om det inte är besvärande m kåpor så är den ok. De bromsar jag varit nära på bana har varit befrövliga att stå bedvid. Påhemmabanan får man inte ha broms längre.
Publicerat November 26, 20169 yr ALLA rekylbromsar ökar ljudet för skytten och de på sidan om, tänk bara på vart gaserna tar vägen så säger det sig själv. Vill man ha rekylminskning och samtidigt inte höja ljudet är dämpare rätt melodi, även små dämpare tar bort mycket rekyl men kanske inte så mycket ljud, men de förstärker inte ljudet i en annan riktning heller.
Publicerat November 27, 20169 yr 11 hours ago MagnusN sa: Om det inte är besvärande m kåpor så är den ok. De bromsar jag varit nära på bana har varit befrövliga att stå bedvid. Påhemmabanan får man inte ha broms längre. Jägarjälpens broms skickar gaserna uppåt och neråt snarare än åt sidorna.
Publicerat November 27, 20169 yr Spelar inte så stor roll vilket håll portarna är borrade, ljud och tryck går bakåt och det är det som ger ökat obehag.
Publicerat November 27, 20169 yr 14 hours ago MagnusN sa: På hemmabanan får man inte ha broms längre. Varför får man inte ha rekylbroms på banan där du skjuter? Vad skulle smäll och lite tryck spela för roll? Alla har väl hörselskydd...