Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Pengar att tjäna på järvskitsinventering i Norrbotten

Featured Replies

Publicerat

Spännande!

Låter som ett perfekt vinterjobb för arbetslösa ungdomar, bara ut å spana efter skit!

Publicerat
  • Författare
39 minutes ago Björnstigen sa:

Spännande!

Låter som ett perfekt vinterjobb för arbetslösa ungdomar, bara ut å spana efter skit!

Snöskoter el. skidor gäller i fjällvärlden! Mycket frisk luft o motion.:thumbsup: Finns ju järv ända ner till Värmland än om det är några enstaka som har vandrat söder ut.

Publicerat

Ja ett par träskidor kan de väl införskaffa från ngn gammal fäbod nästan gratis.
Eller så kanske kommunen kunde sponsra med dylik utrustning så skapar de lite jobb där uppe.

Jag skulle kunna tänka mig att jobba som djurinventerare i Norrbotten året runt, tillbringa 50% av året till skogs och slippa all stress med massa datatjafs som jag har idag ...

Publicerat
  • Författare
5 minutes ago Björnstigen sa:

Ja ett par träskidor kan de väl införskaffa från ngn gammal fäbod nästan gratis.
Eller så kanske kommunen kunde sponsra med dylik utrustning så skapar de lite jobb där uppe.

Jag skulle kunna tänka mig att jobba som djurinventerare i Norrbotten året runt, tillbringa 50% av året till skogs och slippa all stress med massa datatjafs som jag har idag ...

Vita blixten är ju billiga o väl använda inom försvaret så lite valla så blir det bra o många nya jobb.:thumbsup: Hur många ungdomar tror du att får ut?

Några fäbodar har vi inte här uppe men renskötarstugor finns det en del av o även LST Norrbotten har stugor ute i fjällvälden till naturbevakarna som jobbar åt dom.

Publicerat
2 minutes ago lsjonsson sa:

Hur många ungdomar tror du att får ut?

Tjaa du, med ungdomar menar jag nu såna som inte går i skolan och fortfarande inte hittat ett jobb.
Bara att arbetsförmedlingen pushar dem med motiveringen "blir inga bidrag om du inte tar det här" =)

Publicerat
  • Författare
2 minutes ago Björnstigen sa:

Tjaa du, med ungdomar menar jag nu såna som inte går i skolan och fortfarande inte hittat ett jobb.
Bara att arbetsförmedlingen pushar dem med motiveringen "blir inga bidrag om du inte tar det här" =)

Ja, det var så jag tänkte också!

Publicerat

Ungdomarna nu förtiden vet väl ej vad vita blixten och träskidor är :huh:

Publicerat
  • Författare
2 hours ago stefan sa:

Ungdomarna nu förtiden vet väl ej vad vita blixten och träskidor är :huh:

Håller med dig fullständigt! Tror du att dom vet hur man åker skidor om man inte bor i norr???;):rolleyes:

Publicerat

Tror de får antälla "ungdomsfösare" om de ska få ut några. Det är ju skönare att spela data och käk chips

Publicerat
  • Författare
3 minutes ago MagnusN sa:

Tror de får antälla "ungdomsfösare" om de ska få ut några. Det är ju skönare att spela data och käk chips

Visst är det så Magnus! :thumbsup:

Publicerat

Största problemet jag har med föräldrar i det här landet, nu generaliserar jag hårt, är att de curlar sina barn på tok för mycket.
Inget som helst fel med att skämma bort dem men man ska också ställa krav och lära dem visa respekt inför andra.

Sprang på en unge på gatan i helgen som roade sig med att sparka omkull en vägkon vägarbetarna ställt upp.
Han var väl 13 år eller nåt sånt.
Sa åt han att ställa tillbaka den men självklart skulle han tjafsa emot och spela balla allan.
Hade god lust att ge han en hurring.
Till slut ställde han upp konen igen när min röst började låta hotfull och jag gick emot han, men då jag vände för att fortsätta min promenad så gick han tillbaka till den och fortsatte.
En kvinna höjde rösten till han från andra sidan gatan, utan att han brydde sig, förutom att han sa emot henne också.
Fick gå tillbaka en andra gång och skicka iväg spolingen.

När jag senare kom tillbaka igen samma väg, ca 15 min senare, så låg konen såklart ner, han hade återvänt när jag försvunnit runt hörnet för att "vinna".

Såna blir det fler och fler av och folk säger mindre å mindre ifrån.
När jag växte upp kunde man inte göra ett skit utan att en helt okänd vuxen sa ifrån, jobbigt då men skitbra att samhället engagerade sig och visade att de brydde sig när föräldrarna inte såg.

Nu är vi för upptagna med självförverkligande, via våra smartphones, att ingen längre bryr sig.

Publicerat

Slå bra på mjuka ställen så att det inte blir blåmärken. En tjock bok med mjuka pärmar är också bra....

Publicerat
28 minutes ago josc72 sa:

Slå bra på mjuka ställen så att det inte blir blåmärken. En tjock bok med mjuka pärmar är också bra....

En gammal hederlig telefonkatalog under fotsulan å drämma till med batongen? :)