Publicerat November 27, 20169 yr Hej Det är som så att jag köpte ett nytt nytt kikarsikte i helgen, det blev ett Zeiss Conquest DL 3-12x50, blackfriday var bra. Nu har jag börjat fundera på vilka fästen jag skall andvända mig av. Bössan är en Tikka M65 i kalibern 6,5x55. Förslag Vad tycker ni att jag skall köpa för fästen? Tips på flipups med? Mvh Superhawk
Publicerat November 27, 20169 yr Sakos fästen är fina. Warne är billigare. Båda har modeller som fäster direkt i spåren i lådan utan bas emellan.
Publicerat November 28, 20169 yr Författare 17 hours ago Dansken sa: Onödigt dyra och ett skruvförband mera. Vad föreslår du istället då ?
Publicerat November 28, 20169 yr Upptag71 föreslog Warne. Förmodligen det mest prisvärda fästet här och nu...
Publicerat November 28, 20169 yr Kan tilläggas att M65 har ingen urfräsning i lådan för rekylklacken som medföljer till Warne,jag har en 6,5x55 och kör utan rekylklack, det funkar utmärkt. Vill man så kan man sätta främre fästet så rekylklacken,som går att plocka bort,"stoppar" mot lådkanten.
Publicerat November 29, 20169 yr Jag har warne till flera bössor och de levererar. Men de är inte snygga.
Publicerat November 30, 20169 yr Jag har haft Warne men tycker nog att sakos fästen är snyggare. De är inte så fläskiga nertill mot lådan. Men de är dyrare och gör inte jobbet bättre. Sitter det inte i pengarna så...
Publicerat December 8, 20169 yr Författare Nu har jag funderat klart och lyssnar på er. Det blir warne maxima. Jag beställer nog i mellandagarna.... Tack för hjälpen.