Publicerat December 13, 20169 yr Är det någon som har monterat en Sauer 200STR i ett Bolthorn chassi? Undrar över hur lätt/svårt det skulle vara att modifiera chassit för en STR Vänster. Säkringen sitter ju fortfarande på samma ställe, så är det bara att fräsa ett jack för slutstyckshandtaget??
Publicerat December 13, 20169 yr Skicka frågan direkt till GRS. De brukar svara omgående. grs@grsriflestocks.com
Publicerat December 14, 20169 yr Skillnaden är uttaget för skutstycket. I övrigt bör själva lådan passa. Sedan blir det väl lite marigt med pistolgreppet, om det inte är standard ar eller liknande. själv vänsterskytt och har min str i en vanlig grs m alu bäddnignsblock och kanonnöjd.. skulle jag satsa på chassi hade jag väntat på LRD som ska komma i äkta vänster. Fanns en artikel i förra eller förförra numret av vt om den. Tycker den verkar vettigt och enligt norsk handlare ska priset ligga i nivå med bolthornen.
Publicerat December 22, 20169 yr Författare Mailade GRS för någon månad sedan och frågade om chassit gick att få i vänster utförande, eller om det gick att modifiera. Svaret som jag fick, var att tyvärr fanns dom enbart för höger. Ingen info om att det gick att modda för vänster.