Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Akkar?

Featured Replies

Publicerat

Var in på svante nilssons vapen i uppsala häromdagen...

i hyllorna hittade jag en akkar halvautomat i vänsterutförande, mkt fint kolvträ(tyvärr fanns inte det underbara matrialet plast :'()...

pris:4250:-

nu till frågan:

har hört en massa om dessa akkar bössor: problem med omladdning, hylsor kastas ut under i magasinröret, laddar inte om etc. etc

Ok, man får vad man betalar för, men hur vanligt är detta? ???

har även hört att dessa bössor ska gå klanderfritt om man borrar upp gasporten 1/10, pallar dock inte att skjuta med mer än 46grammare då sägs det, stämmer??

nån som har nån erfarenhet eller nått...

mvh johan

Publicerat

Har aldrig provat själv men har bara hört positivt om AKKAR.

Mekanismen är visst ganska rå i början men det blir bättre efter lite skjutande. Visst är den väl billig och lite grov i utförandet men som sagt de flesta verkar nöjda.

Jag är helt presigelös när det gäller prylar, skiter i vad bössan heter eller hur den ser ut bara det smäller när det ska och man träffar. Funderar starkt på en akkar själv.

Publicerat

Hej Johka

Jag provade den ganska grundligt i sommras på skjutbanan och den är bekväm att skjuta med som vänsterskytt. Men mekanismen rasade efter ca 100 skott, och då menar jag verkligen rasade. Löving hycklade inte heller om att det inte hänt förut.

Inget jag rekomenderar, känn hellre på en remington vänster för ett par lappar till.

MVH

Publicerat
  • Författare

tackar, tackar!

Publicerat

Hej,

Var hos Löving och tittade på denna bössa också men då en av nitarna i lådan satt lös och mer eller mindre trillade ut på ett av demoexemplaren vid några provanläggningar så avstod jag, blev senare en benelli och har inte ångrat mig ännu även om priset var tre gånger så mycket. Och då fick jag det underbara materialet plast!  ;D ;D

mvh

Dard

Publicerat

Hmm sign Firefox här på jaktsidan har en automat, är inte det en Akkar månde? Hur som, hade honom med en sväng på tipp i somras och han körde tidvis den här straight pull repeteringen med sin bössa  ;D Efter varje skott så fick han repetera in en ny patron.

Tror att risken är jättestor att man tvingas slanta upp nya pengar iaf efter ett tag då budgetbössan havererat när man insett att det dessvärre kostar lite mer att få fungerande prylar. Benelli har en modell i vänster, Mancino heter den.

Kommer förhoppningsvis med plastkolv snart!

Mvh!

Publicerat

Hippen, min M2 är vänster, plast (vilket önskades) och comfortech fast bara rekylsystemet men inte den greppvänliga ytterytan.

mvh

Dard

Publicerat

Kul! Vart köpte du den?

Mvh!

Publicerat

Bolter Warg, tjatade på sako ett antal månader innan de fick hem 4 stycken M2 Field Black vänster, 3st med 66cm pipa och en 61cm, hämtade ut min(66cm) i slutet av maj. Sako skulle ta hem "vanliga" comforten också i vänster under hösten men det vet jag inte hur det gick med det, det stora landet i väst suger åt sig allt, de fick M2 i vänster ett drygt år innan den kom hit...

mvh

Dard

Publicerat

OJ! Comforten i vänster? Hmm julklapp åt hustrun här kanske  ;D

Mvh!

Publicerat

Jag lånade min i September hos Torsbo, så jorå dom finns. Men så kände jag ju på Berettan och the rest is so to say history.

Bevara julfriden och ge frun en Beretta ;)

Publicerat

Det måste hon ju ha, ingen tvekan. Annars tycker jag nog att M2 är ett alternativ, matt låda och alla synliga delar är svarta, inget blankt som kan skrämma viltet, nackdelen är som sagt avsaknaden av den trevliga ytterytan på comforten. Hur hållbar är den, har du upplevt att det skulle vara något problem?

mvh

Dard

Publicerat

Vilken beretta är det? Finns det någon vänster auto från dem?

mvh

Dard

Publicerat

Nej, det blev en 686E sporting i vänsterutf - stil - balans - prestanda och mindre plast och rassel ;D

Jag duckar....

Publicerat

Nu förstår jag inte vad du pratar om, polymerer är ju det stilfullaste som finns ;-)

Nää, full förståelse, ska jag någon gång ha en till hagelbössa så blir det en beretta bock men just nu tycker jag att benellin fyller mina önskemål bättre.

mvh

Dard

Publicerat
Hmm sign Firefox här på jaktsidan har en automat, är inte det en Akkar månde? Hur som, hade honom med en sväng på tipp i somras och han körde tidvis den här straight pull repeteringen med sin bössa  ;D Efter varje skott så fick han repetera in en ny patron.

Tror att risken är jättestor att man tvingas slanta upp nya pengar iaf efter ett tag då budgetbössan havererat när man insett att det dessvärre kostar lite mer att få fungerande prylar. Benelli har en modell i vänster, Mancino heter den.

Kommer förhoppningsvis med plastkolv snart!

Mvh!

Nepp, ingen Akkar men är väl ung. samma skit ;D jaa den höll på att dryga sig på tippen ett tag... Den tycker inte om för långa hylslängder. Dom åker upp men kärvar sig fast på nåt konstigt vis ??? Har pimpat den lite oxå :o :o ;D 8)

post-891-1165857265_thumb.jpg

Publicerat
Jag lånade min i September hos Torsbo, så jorå dom finns. Men så kände jag ju på Berettan och the rest is so to say history.

Bevara julfriden och ge frun en Beretta ;)

Aj fan! Läste inte längre ned, såg att det var en bock du köpt.. Då kan man alltså inte häckla dej för kommande omladdningsproblem  :- Jag har en 687 V till finjakterna, inte helt klar med kolven där än men skjuter acceptabelt med den. Ska väl ge mej på den igen när jag lyckats glömma vilket j-la skitgöra det var att få kolven snygg efter förra svängen med sandpapper!

Jag gillar min fru alltså så blir det en Comfort i vänster då den dyker upp!

Mvh!

Publicerat
Det måste hon ju ha, ingen tvekan. Annars tycker jag nog att M2 är ett alternativ, matt låda och alla synliga delar är svarta, inget blankt som kan skrämma viltet, nackdelen är som sagt avsaknaden av den trevliga ytterytan på comforten. Hur hållbar är den, har du upplevt att det skulle vara något problem?

mvh

Dard

Blir nog så, Comforten är så klockren i stocken, tror den kommer att passa henne perfekt!

Jag har inte upplevt ngt trassel alls med kolv eller något öht. Fick under en duvjakt lite problem med patroner som strulade, tändhatten måste ha haft för grovt gods eller något för trots bra anslag så fick jag klick. Någon av patronerna klickade även i min bock även så det känns inte som jag kan lasta Comforten för det. Gillar just pistolgreppet skarpt, greppvänligt och mer eller mindre skapt för min hand.. bössfan verkar i sin helhet vara skapt för mej faktiskt  ;D

Mvh!