Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Få djuret ur skogen. Viltdragare?

Featured Replies

Publicerat

Jag och min beagle lyckades nita en stor bock idag och nu har jag allsköns smärtor i ryggen.

Den var fan tung från start, och 3 km genom snårig skog senare kändes som jag kånkade på en betongsugga och ett järnspett.

Viltdragare behövs nog, spec om man e själv.

Nån som kan rekommendera nåt vettigt?

Publicerat

Åfan, visste inte att dom hade :)

Publicerat

Biltema duger fan bra det!

Överpris kan grefve Knoll von Tott betala när han vill vara lite förmer än oss andra vanliga dödliga. :D

Jag köper hellre smällar till bössan och en biltemadragare än en überklassedragare :)

Publicerat

Biltemas duger utmärkt och den drog vi ut en älgkalv på 95kg med den och det var inga problem

Publicerat

Om du har ont i ryggen så har du haft alldeles för lite med 6.:rolleyes::P:lol:

Publicerat
2 hours ago lsjonsson sa:

Om du har ont i ryggen så har du haft alldeles för lite med 6.:rolleyes::P:lol:

Efter 4 barn får man antingen följa eddie meduzas råd eller grotta ner sig i intressena man har :D

Publicerat
1 hour ago 6.5x55SM sa:

Efter 4 barn får man antingen följa eddie meduzas råd eller grotta ner sig i intressena man har :D

Ops!:o Då har du varit väldigt flitig i produktionen.:D Har bara en son o ingen på bygden vad jag vet.:thumbsup:

Publicerat

Känns som det blir en femte också. Sen är jag nog nöjd. :)

Publicerat

Se där ja! Hög produktion!:thumbsup::lol:

Publicerat

:):D 

Publicerat

Jag tillverkade en hopfällbar krok med handtag som skulle funka bra som dragare till Rådjur , problemet var senare att jag inte lyckades skjuta något rådjur när jag hade den med mig.

En hemmagjord Jinxkrok helt enkelt , så nu ligger den hemma och vilar i en hylla sedan några år tillbaka efter att blivit ordentligt stänkt med vigvatten och läst olika verser över. <_< 

Nästan lika illa som att ha med sig en påse att bära fisken i :ph34r:

Publicerat
9 minutes ago Tjörnbon sa:

Jag tillverkade en hopfällbar krok med handtag som skulle funka bra som dragare till Rådjur , problemet var senare att jag inte lyckades skjuta något rådjur när jag hade den med mig.

En hemmagjord Jinxkrok helt enkelt , så nu ligger den hemma och vilar i en hylla sedan några år tillbaka efter att blivit ordentligt stänkt med vigvatten och läst olika verser över. <_< 

Nästan lika illa som att ha med sig en påse att bära fisken i :ph34r:

Haha, är du skrockfull :D?

Jag har inte varit med om en rådjursjakt med drivande hund hittills där jag inte fått skjuta ett djur, så nån sån där krok vill jag inte ha. Nu har du skrämt upp mig lite, törs jag ha med viltdragaren? Hehehe

Publicerat

Inte det minsta skrockfull ! ;)

Men när det blev så uppenbart så fick jag omvärdera just denna lite , Bad mojo :ph34r:

• 2 weeks later...
Publicerat
På Monday, December 19, 2016 at 16:33 Vestjakt sa:

Har två stycken sådana, den ena ligger alltid i min jaktväska och den andra i en ficka i min vinteroverall. Riktigt bra - har kopplat ett par grisar på 80-90kg efter fyrhjulingen och det har dom hållt för - lite mer påfresstningar än att dra manuellt gissar jag. 

Mvh Joacim 

Publicerat

Var kan man köpa en sådan "Jinxkrok"? Är avundssjuk på flera i laget som har hemmagjorda, men kommer nog aldrig få tummen ur att göra en själv.

Publicerat

http://z-aim.com/transportsack/viltsele-deer-drag-deluxe-hunters-specialites/

Köpte denna i lokala jaktbutiken. Lite för kort snöre är enda felet. Man blir stark  och har händerna fria. 

Annars är lyftband bra om man är flera, fick jag lära mig på älgjakten i år. Bara att tråckla ihop till önskat antal dragare.

Publicerat

Kör med armeringsstroppar!!

Bara att koppla ihop så många som behövs. En för djuret, samt en till varje dragare! Funkar på allt från rådjur till älg!!

Publicerat
12 hours ago Urban sa:

Kör med armeringsstroppar!!

Bara att koppla ihop så många som behövs. En för djuret, samt en till varje dragare! Funkar på allt från rådjur till älg!!

Det var dem jag kallade lyftband.

Publicerat

Viltdraget kör vi med och de funkar till älgar också.

Armeringsstroppar, nån länk?

Publicerat

Tyvärr, gå in på närmsta bygge och tigg ihop ett gäng!;)