Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Det senaste för vildsvinsjägaren!

Featured Replies

Publicerat

Va fan! :D Har ju noll erfarenhet av vildsvin men det här känns ju lite extremt.

Screenshot_2016-12-20-16-39-36.png

Screenshot_2016-12-20-16-39-43.png

Publicerat

:lol:

Publicerat

Det där såg jag och Jansson i händerna på en 150 kilos jugge för 10 år sedan. Han hade två stora jämthundshanar och spjut, bössa behövdes inte enligt honom:rolleyes:

Publicerat

"Skär av allt biologiskt material på sin väg."

Ja vad annars? Wolverine?

Nåja, jag skulle hellre ha en hillebard, så att man klyva lite bränne också..

Publicerat

Det är bara dryga 2 veckor till grisjakten....^_^

Publicerat

Såg en diskussion om detta på en Eftersöksjägargrupp. En hade postat ett klipp på slutet på ett eftersök där två hundar jobbade på en skadad gris. Grisen sköts och de flesta var rätt eniga om att det var snyggt jobbat. 

Förrutom en - förmodligen tysk - person då. Som ansåg det dumheter och djurplågeri att förstöra hundars hörsel med skott. För där använde man just spjut, och han använde en ton som lät ungefär såhär:  "ja, jag sparar mina hundar, ni gör som ni vill". Kunde inte låta bli att le åt bilden i huvudet jag hade av en spjutviftande tysk som mellan raderna kallade skjutande svenskar för barbarer... :D

Publicerat

Vilket piss. 

Publicerat

Vet inte om ni minns den högljudda diskussionen (på gränsen till krig) för några år sedan mellan Racerback och Vildsvinsbutiken? Dom var bland annat i Nyhetsmorgon och en av dom (minns inte vem) hade med spjut och en GIGANTISK stickkniv - en redig grisajägare :rolleyes:

Mvh

• 4 weeks later...
Publicerat

Har ett liknande spjut själv faktiskt^_^

Väldigt smidigt faktiskt på gris-eftersök när man inte kan skjuta och kniven inte räcker till.

• 3 months later...
Publicerat

"Spjutet" kallas Saufeder och är inte ovanligt bland hundföarare som vill avfånga t.ex. påskjutet vilt som inte kan skjutas då det har hundar på sig.

Publicerat

Det var någon som sålde såna där i en Facebookgrupp tidigare i år. Det blev stort rabalder.

Man kan ju tycka olika om det är ett lämpligt sätt att avfånga grisar, men visst är det väl tillåtet? Eller?