Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kråkpipor?!

Featured Replies

Publicerat

Hej!

Är på jakt efter kråkpipor men vet inte vilken/vilka man ska lägga pengarna på.

Har läst om endel pipor som är sämre än den andra så vilken ska man då köpa?

Publicerat

Lite offtopic, men ska du jaga kråkor här i stan?  :)

Publicerat
  • Författare
Lite offtopic, men ska du jaga kråkor här i stan?  :)

Nej utan på mina jaktmarker 25mil Kiruna  :)

Publicerat

Faulk´s använder jag med framgång...går att få till både Kråka, kaja och även Trut- ljud med den pipan.

/Fredde

Publicerat
  • Författare

Okej, funderade lite på Hammerin crow call.

Någon som testat den?

B0001XVWPI.01-AVCTWC1TZZ6DE._AA280_SCLZZZZZZZ_.jpg

Publicerat

Fattar inte hur ni gör, kraxat som fan men min faulks men utan någon större framgång.

Publicerat
Fattar inte hur ni gör, kraxat som fan men min faulks men utan någon större framgång

Samma här,får det att låta ok (tycker jag) men tror inte

jag har lyckats locka in nån.

Däremot har jag skrämt desto fler.

Publicerat

jaaa...ehhh....öööhh, skitsvårt att förklara hur man gör :-...men jag gör ett försök...håll pipan löst mot läpparna, vinkla den ca 25-30 grader uppåt...blåst löst in i den samtidigt som du med så myckat bas som möjligt i rösten säger KKRRRRRAAAA med betoning på R, och "fejda" (fada, fade) lixom ut i AAA:et....typ så gör jag iaf...När BOMM här på forumet lockar med Faulk´s pipa har man mer än en gång hajjat till och haft fingret på säkringen/avtryckaren och stirrat upp i skyn ;D...låter jävligt likt en kråka.

/Fredde

Publicerat

Att du Fredde hajjar till och greppar pangen har nog mer att gör med att du är osedvanligt lättryckt  ;D

När jag håller pipan löst mot munnen och tjoar så uppstår det en vibration i munstycket som gör att jag får spel, det kittlar något hejdlöst i läpparna! Det sitter ngn j-la plåtmoj där som vibrerar och den är ingen lek att få på läppen.. Men jag förstår iaf vad du försöker säga.. skulle vara kul med en realistisk uppskattning på hur många kråkor ni skjuter per morgon tack vare pipan? Själv är jag lite tveksam, min uv är så pass effektiv så jag ser sällan behovet av att locka men jag kan tänka mej att det i vår under sträcket kan tänkas behövas då de flyger högt som fan..

Mvh!

Publicerat
Att du Fredde hajjar till och greppar pangen har nog mer att gör med att du är osedvanligt lättryckt  ;D

Kan ju ha nått med saken att göra ::)... 8) ;D

skulle vara kul med en realistisk uppskattning på hur många kråkor ni skjuter per morgon tack vare pipan? Själv är jag lite tveksam, min uv är så pass effektiv så jag ser sällan behovet av att locka men jag kan tänka mej att det i vår under sträcket kan tänkas behövas då de flyger högt som fan..

Mvh!

tjaaaa....mellan tummen och pekfingret...ca 80% skulle jag tro....det är nog inte allt för långt bort från sanningen.

eftersom vi inte får jaga där fågeln sträcker som mest så blir det att man lockar dom med pipan så att dom lämnar sin ordinarie flygväg och i ren nyfikenhet tar en sväng över där vi är.