Publicerat December 28, 20169 yr Detta är en populär post. Ett projekt jag gjorde för 1 år sen eller så och presenterade på RS, men det är det hemmameckel jag känner mest stolthet i att ha gjort och kan lika gärna dela med mig här oxå i brist på annat att göra. Jänkarna brukar vara snabba ut med tillbehör men till quaden har det inte kommit ut någon styrhylsa i metall, så jag gjorde en egen. Bilderna är från start av projektet med den första testmonteringen till slutmontering av den färdiga ytbehandlade delen. Grovformad med svarv/fräs och filad någotsånär i form för hand. Första monteringen. Första testet i bössan. Här syns uppspänningsvisaren sticka ut, den är gjord mässing. Här är den i avfyrat läge. Så här blev det monterat och klart, här syns även det nyaste handtaget jag gjorde och lät anodisera. Både hylsa och handtag fick en hård glasblästring innan anodiseringen för att få en matt yta som matchade lådan bättre.