Publicerat December 9, 200619 yr Hej Vet vi något om sako vixen? Jag har hittat en i kaliber 243. ??? ??? Vill ha något för vakjakten som inte sparkar så mycket. Finns det erferenheten någon vill dela med sig. Övriga synpunkter är oxå välkomna. ;D Har vixen uttagbart magasin? MVH H
Publicerat December 10, 200619 yr Hmm vixen i 243win? Ompipad kanske? Vad jag vet så är dom inte gjorda i 243win...
Publicerat December 10, 200619 yr tror inte man får ner en 243 i en vixen utan att man modifierar sen finns det antagligen inte tillräckligt med matrial i slutstycket heller....
Publicerat December 10, 200619 yr Om just SAKO Vixen vet jag inte mycket. :- Men om .243 Win vet jag mer. Toppen kaliber i sin klass.
Publicerat December 10, 200619 yr vixen som modell är trevlig har precis sålt min vixen varmint trivdes bra med bössan men det var tid för en ny klass två pang...blev iofs rätt sugen på en vixen till då jag hitta en helstock i 222 rem hos den lokale krämaren..
Publicerat December 10, 200619 yr Författare OK Vi delar frågan. Sako vixen tankar om den 243 tankar om den. Det enda jag vet är att det ligger en hos handlarn och jag skall åka över i vecka för att titta. Som jag fattar det en lätt bössa som skjuterrelativt flackt och ut till 150-200 m håller efter allt utom utpräglat klass 1 vilt. Hur är rekylen i förhållande till 6,5a ? Här är en bild. [C:Documents and SettingsuabdeusMy DocumentsMy Picturespic-1165281418-561.jpg][/img]
Publicerat December 11, 200619 yr Om det är en .243 så är det en Forrester. Saka samma som vixen fast en storlek större och lika bra är de båda två!