Publicerat December 30, 20169 yr Hej på er! Vi skulle ha stått med taxar i rasmontern, men Alice har brutit ett ben i fotvalvet, så det blir vila istället för utställning och rasmontern. Ev skall valpen ställas ut och vara i montern. Mossekes Hilda, Aina, heter valpen. Nån mer som skall dit? Kommer nog vara där mer än jag tänkt då Alice gått sönder... Alltid nån ras man funderar på! Just nu har vi två taxar och fyra shih tzuh, så suget efter nån större finns ju... Just nu är det klm, labbe, nobs, vorsteh man är extra taggad på. I bästa fall stöter man kanske på nån gammeldansk hönsehund....? Det hade varit kul att se nån av jyckarna man läser om här!? Så: vem skall dit? p.
Publicerat December 30, 20169 yr Jag och familjen tänkte ta oss dit och sondera terrängen lite dock inte bestämt vilken dag än. Har inget värt att ställa ut så nån sån aktivitet blir det inte från min sida.
Publicerat Januari 5, 20179 yr Författare Tek Dr! Fått för mig att du lurar på klm..? Det gör jag/vi oxå. De ställs ut på lördag, så bäst chans att se många då. I samma ring, vid samma tidpunkt, visas oxå en Gammeldansk Hönsehund. Den har jag kollat in ett par år... jag kommer nog hänga kring den ringen ett tag, så ser du en ful jävel med oproportionerligt snygg fru, så får du gärna hälsa! Vi skall ställa ut taxvalpen är det tänkt oxå, så jag hoppas att detta inte krockar. Och ja, jag vet, man borde vara i skogen, men valpen ställs ut och Alice har brutit ett ben i foten... Jagar med lånad hund fredag och söndag. p.
Publicerat Januari 6, 20179 yr Ska ha det i åtanke ser dock ut Att bli ett besök nu idag. Missar ju klm delen men jag är så jävla jaktsugen Tänkte spana in rasklubbarna för Klm, springer och jaktcocker som är de raserna vi klurar på (blir troligtvis blir det den rasen som vi hittar en lämplig valp från först, jävligt tattigt men timingen blir viktigast för att få ihop det tidsmässigt.) Ser någon en blekfek skäggig gubbe i skitig Williams Martini Racing keps tvåbarn och en fru så är det troligtvis jag
Publicerat Januari 6, 20179 yr Författare Tek Dr! Blev det idag? Min fru är just hemkommen därifrån: hon har stått i rasmontern, tax, i två dagar. Idag med båda, igår med valpen. Jag siktar på imorgon... p.
Publicerat Januari 6, 20179 yr Det blev idag. Stod och spanade länge på taxarna (hade jag kunnat hade jag smusslat med allihop hem ) men jag pratade faktiskt aldrig med nån i montern då jag inte letar tax just nu. Men nån gång blir det nog en riktig tax igen. Men besöket gav iallafall lite då vi nog nu funderar på en springer spaniel iallafall.... får se vad det landar i.