Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kan någon mäta minox/docter 1-5/6?

Featured Replies

Publicerat

Söker någon vänlig person som kanske har 1 eller bägge sikterna o kan gjälpa mig o mäta.

Hade behövt en bild där siktet ligger med en linjal eller valfri graderad stav ovanför eller under sig där 0an börjar längst fram :)

Minox 1-5 samt docter 1-6 som är intressant.

Även sightron 1-7 är intressant om någon nu har det :)

Publicerat
  • Författare

Ingen med varken minox eller docter eller sightron som kan hjälpa mig o lista ut vad man ska byta till från trijicon 1-6an?

Publicerat

Har inget sikte men  ad är det för mått du söker?

Måtten på minox sikten finns på deras hemsida, något de flesta tillverkare idag anger under specifikationer.

Publicerat

Jag har en fast Docter 6X42 men osäker på om den har andra mått än den variabla?

Publicerat

Kolla tillverkarnas hemsidor. Alla mått finns där.

Publicerat
  • Författare

Får gärna länka till dess information för på docters hemsida hittar jag inte de jag söker. Och minox säger bara error....

Jag vill ha en bild där en linjal eller valfri graderad längd ligger ovanför eller under siktet.  Så man får bra översikt över siktets olika delars längd. Hela längden hittar man på var o varannan sida men det är inte det jag söker.

Publicerat

Nu skriver du ju inte exakt vilket minox sikte, men här är iaf data för Ze 5i serien, bläddra till sidan 54.

https://www.optics-trade.eu/download/Minox/Instructions MINOX ZE 5i - Optics Trade.pdf

ZX 5i serien har du här.

http://www.minox.com/fileadmin/downloads/produktinfos/riflescopes/MINOX_ZX5_Line_Product_Information_EN.pdf

Kollade minox och det är nog strul med deras sida, för jag kollade där för mindre än en vecka sen och då gick det att klicka upp manualerna med denna info, nu är inte länkarna klickbara längre av nån orsak.

Publicerat
  • Författare

Precis såna mått som fanns med i första länken där jag behövde :)  

Publicerat
  • Författare

Minoxen verkar gå att få bak ca 15mm till. Vilket hade varit perfekt. Ska dock kolla sightron samt docter innan vi börjar kladda med annons o dylikt. Vapnet måste va "klart" till kattjakten :)