Publicerat December 31, 20169 yr Har varit för j-vla duktig på jobbet mm senaste året så det är dags för en belöning. Funderar därför på att köpa mig en riktigt bra hagelbössa, Miroku eller Browning är de märken jag främst funderar på, men vilken handlare ska man åka till? Nya prylar, tid för ett trevligt och kompetent/förtroendegivande kundbemötande, lånebössa samt tillgång till inpassning och instruktör som ser till att det blir rätt premieras. Inte ute efter billigaste bössan utan en paketlösning jag verkligen blir nöjd med. Några tips på kombination av bössa (märke och modell) och säljare ni tror att jag kan bli nöjd med? /Markus
Publicerat December 31, 20169 yr Författare Med lånebössa avser jag möjligheten att få provskjuta en liknande bössa under kontrollerade former, inte låna hem. /M
Publicerat December 31, 20169 yr Det sägs att Svante Nilsson är väldigt generös med lånandet/provskjutandet. Själv har jag inte varit där.
Publicerat Januari 1, 20179 yr Modell beror helt på vad du ska ha den till och hur du skjuter - så det får vänta tills du står på skjutbanan. Handlare är det dessvärre så enkelt att 99% är så hagelmässigt inkompetenta att de lämpligen borde ägna sig åt att sälja grönsaker på stadens torg. Prova att be krämaren förklara sambandet mellan laddvikt och choke, eller mellan kolvhöjd och cast så kommer ni att bli gråtfärdiga..... Jag känner mitt skrå kan jag säga, studsare och kläder kan de sälja i parti och minut - men så är det en syssla som ställer extremt små krav i sammanhanget. Lägg till testet så ser jag bara ett ställe - Susegården där du kan förvänta dig kompetent hjälp. I övrigt finns det ett och annat ljus här och var - men då måste rätt person vara i butiken, ha tid med just dig som kund och ganska ofta även vara på rätt humör. Till skjutbanan får du sedan besöka själv i 999 fall av 1000. Besöker du en handlare när de har en shotout på nån bana så är du bara en kund i högen, och den som kommer att ta en halvdag för en i personalen. Då blir du INTE prioriterad, tro mig. Mitt råd: åk till Susegården eller Schullström och ta reda på vad som lirar med dig och ditt skytte först. Prova alla bössor du kan få fingrarna på (och det gör man enklast på skjutbanan - de flesta där är vänliga själar som låter dig testa deras pangar). När du vet vad du vill ha köper du det. Där du nu hittar det.
Publicerat Januari 1, 20179 yr 15 hours ago MagnusN sa: Det sägs att Svante Nilsson är väldigt generös med lånandet/provskjutandet. Själv har jag inte varit där. Han är kusligt generös med att sprätta ut bössor.. var i alla fall men har man vapen sen tidigare så är det nog inga problem. Däremot.. hans sortiment lämnar en del iövrigt att önska, man lär inte finna några Miroku eller Browningbockar av nyare snitt där.