Publicerat Januari 2, 20179 yr Jag är inne på att skaffa mig en 45-70 bygelspännare, som jag tänkte förse med en ljuddämpare. Är det någon här som har erfarenhet av dylik kombo? Vad har du för dämp, blev den klumpig osv osv.
Publicerat Januari 2, 20179 yr Ett par jaktkamrater har haft Marlin 1895 i Guide Gun-utförande och SBL. Rätt smidiga men kolvkammen blir låg på Guide Gun med större objektiv på siktet. Henry torde vara av högre kvalitet men är också svårare att hitta och dyrare..
Publicerat Januari 2, 20179 yr 21 minutes ago doenitz sa: Ett par jaktkamrater har haft Marlin 1895 i Guide Gun-utförande och SBL. Rätt smidiga men kolvkammen blir låg på Guide Gun med större objektiv på siktet. Henry torde vara av högre kvalitet men är också svårare att hitta och dyrare.. Framförallt har böset rörmagasin som laddas från mynningen vilket är rent förkastligt när man skjutit och ska fylla på.
Publicerat Januari 2, 20179 yr Jo, det är en klar fördel med Marlins sidomonterade laddlucka. Kvalitén verkar ha gått upp igen på Marlin. För några år sedan när Remington tog över sjönk den avsevärt..
Publicerat Januari 2, 20179 yr I min värld skaffar man en 45-70 för ljudet - och inget annat skäl än det. För den kalibern har en synnerligen vacker "ka-bo-om" när man drar i den lilla spaken. Så varför ljuddämpare? Avser man inte njuta av dess vackra ljudbild finns det som jag ser si-så-där 70 kalibrar som är bättre och långt mer ändamålsenliga om man avser jaga med spektaklet. /T
Publicerat Januari 2, 20179 yr Kan svara om ett par månader. RCC gör customdämpare så blir nog allt en därifrån till 45an för egen del. Men först testa broms för spänningen skull
Publicerat Januari 3, 20179 yr Har själv en SBL och på den får man nog modifiera (korta ned) rörmagasinet om man avser att gänga och montera en dämpare. I övrigt håller jag med PMT, den gör sig som bäst när den smäller och sparkar!