Publicerat Januari 9, 20179 yr Hej på er. Ja letar efter en ny stock till min sako a2/l579 .308 Det kryllar inte av alternativen har ja märkt. Boyds har ett gäng som ser fina ut. https://www.boydsgunstocks.com/SearchByKeyword?word=L579 Bössan ska användas till både vakjakt samt en hel del promenader i skogen med hunden. Är deras taktical modell att rekommendera? Är sugen på den. Mest för att den är så jävla snygg om ja ska vara ärlig. Eller har ni någon annan idé? Någon som känt på deras stockar? Tacksam för all hjälp och svar ja kan få. Mvh Wiktor
Publicerat Januari 9, 20179 yr Jag har två Boyds-kolvar. Man får mycket för pengarna, men värt att ta i beaktande: Du kan inte få ut en stock som kostar över $100 från USA, vilket gör att du inte kan få nätskärning, trevlig bakkappa, etc, då tillvalen gör att priset sticker iväg. Utan nätskärning blir kolven hal som en ål i många situationer. Tänk nollgradigt och fuktiga handskar på en blanklackad laminatstock. För mig funkar det helt enkelt inte. Det krävs ofta lite meckande med att frilägga mekanism och/eller pipa för att det ska passa 100%. Detta i sin tur kräver så klart försegling av stocken igen. Plastbäddning krävs i regel för att den ska ligga bra (gäller iofs de flesta stockar), annars kan rekylen med tiden spräcka stocken. Sedan är ju det där med tacticool-looken en smaksak.
Publicerat Januari 9, 20179 yr Eftersom du tänkt använda bössan vid en hel del promenader hade jag satsat på classic eller tumbhole. Pro varmint är både tyngre och otympligare. Pro varmint hade jag valt om bössan enbart användes för bukskytte och/eller stillasittande jakt.
Publicerat Januari 9, 20179 yr Författare 36 minutes ago Rova sa: Eftersom du tänkt använda bössan vid en hel del promenader hade jag satsat på classic eller tumbhole. Pro varmint är både tyngre och otympligare. Pro varmint hade jag valt om bössan enbart användes för bukskytte och/eller stillasittande jakt. Men vad är skillnaden på classic och Prairie Hunter?