Publicerat Januari 10, 20179 yr Snubblade på det här amerikanska forskningsprojektet där man jobbar med målstyrda kulor. Väldigt intressant!http://www.darpa.mil/news-events/2015-04-27 Titta på filmen som visar hur kulorna viker av från sin bana för att träffa det rörliga målet. Exakt hur själva styrningen går till är hemligstämplat, men lite mer om projektet finns att läsa på Wikipedia:https://en.wikipedia.org/wiki/EXACTO Kan det här vara framtiden även inom jakt? Den som har lever får se....
Publicerat Januari 10, 20179 yr Hoppas vid Gud att ingen mentalt störd miljöpartist får ögonen på detta, då kommer det att säljas in stenhårt hos Naturvårdsverket, miljödepartementet och regeringskollegorna som genast kommer att förbjuda övningsskyttet med hänvisning till målsökande ammo och att därmed övning är helt onödigt.
Publicerat Januari 10, 20179 yr Detta är en populär post. Man kan ju alltid jaga vargen med en Tomahawk missil
Publicerat Januari 10, 20179 yr 7 hours ago Ompi sa: Vilken jägare med självrespekt kommer och använda målsökande kulor ? Har en känsla av att nån sa något liknande när den första bilen började rulla på gatorna. Jag har inte minsta lilla lust att jaga med nån liknande kula men skulle inte bli förvånad om dom blev vanliga nån gång i framtiden.
Publicerat Januari 10, 20179 yr 26 minutes ago simonarvestrand sa: Har en känsla av att nån sa något liknande när den första bilen började rulla på gatorna. Jag har inte minsta lilla lust att jaga med nån liknande kula men skulle inte bli förvånad om dom blev vanliga nån gång i framtiden. Tycker att jakt ska vara en utmaning. Nästa steg blir väl skjut en tam, inburad räv i koppel
Publicerat Januari 10, 20179 yr Just now Ompi sa: Tycker att jakt ska vara en utmaning. Nästa steg blir väl skjut en tam, inburad räv i koppel Håller med dig till 100% jag sysslar mest med smygjakt för jag tycker det ger mest utmaning. Tyvärr håller inte alla med oss. att få få ett huvud på väggen är viktigare än jakten verkar det som i vissa fall och då är ju kulan kanon. är inte positiv till den utvecklingen
Publicerat Januari 10, 20179 yr Tänk vad fint om du skulle på en storoxe framför dig på älgjakten men inte rent skottfält.