Publicerat Januari 20, 20179 yr Hallå i kojorna! Kan någon hjälpa mig att hitta en webshop eller fysisk butik, där jag kan hitta billiga saxar eller slagjärn för mink och mård? Det fanns för ca 10 år sedan en finsk sida som sålde gammeldags saxar för ca 5-10 euro styck. Det enda jag hittar idag är bedrägeripriser 200Sek och uppåt! Går för fasen inte att få en trapperlinje utan att bli ruinerad med sådana priser! Tips mottages!
Publicerat Januari 20, 20179 yr Författare Hur många tum till mård och mink? Och har du beställt därifrån? Kan man lita på att grejerna kommer? Tänkte laga ett tjugotal mink/mårdsaxar att sätta ut på skärgårdsholmarna. Mink är väl det primära men tänker försöka fixa några mårdskinn tillika.
Publicerat Januari 20, 20179 yr Författare Tusen tack för hjälpen Björn.h! Nu ska minkarna få det tufft!
Publicerat Januari 24, 20179 yr Författare För eventuellt intresse, så hittade jag ett företag i Finland som säljer billigare än USA. http://www.eranetti.fi/tuote/hetitappavat-raudat-naadalle/ Jag är ingen expert på finska direkt. Men lyckades beställa ett tiopack conibear 160 för 100€+ frakt5,90€ idag (billigare vid köp av låda)! Conibear 120 för 5,90! (moderater får gärna flytta denna tråd till fällfångst. Varit inaktiv så länge så orutinerad som man är så hamnade tråden i fel ämne). mvh
Publicerat Januari 24, 20179 yr Man får väl vad man betalar för. Belisle är i en klass för sig, bla styrkan i fjädern och säkerhetshakarna. 160 är lite overkill till mink.
Publicerat Januari 24, 20179 yr Författare Okej! Lyssnar och lär, men är inte trapper conibear ett erkänt märke? Saxarna ska användas till både mård och mink, så tog den större då jag beställde tiopack. Kollat lite trailcamfilmer på youtube och tycker de mindre saxarna kväver djuren istället för slår ihjäl dom. Gillar tanken på omedelbar medvetslöshet/död. mvh