Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Finns följande kombination?

Featured Replies

Publicerat

Måhända har jag blivit gammal och senil men jag hittar inte följande kombo hur jag än letar....

CM klick , 50 objektiv , belyst , förstoring någonstans runt 3-4 upp till 15-18. 

Efter jag köpt två Deltor och vet hur mycket man får för pengarna där så får det inte kosta över 10 lax.

/Mike

• Svar 66
  • Visningar 5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Har väl inget uttalat viktmål förutom att allt ska bli så lätt som möjligt,det är denna bössan det gäller,har inte fått hem den än men den kommer se ut så här förutom att den ska plastbäddas och så sk

• Fast det krävdes en Sako lyxmodell för att kunna ta plats bland trillingarna /Mike

• Jag tackar för alla förslag men det blir nog ett Delta 2.5-15x50HD med moa klick lik förbannat,inget annat sikte ger så mycket för pengarna hur jag än vrider och vänder på det. /Mike

Posted Images

Publicerat

Närmsta jag sett är IOR men den kostar 12'.

Publicerat

Delta HD 2,5-15x50? Jag har ett. Men är det cm-klick, hmm....

Publicerat
  • Författare
4 minutes ago exabit sa:

Delta HD 2,5-15x50? Jag har ett. Men är det cm-klick, hmm....

Det bör vara 1/4moa annars hade jag köpt ett redan;)

/Mike

Publicerat

Vortex PST 4-16x50

Publicerat
  • Författare
11 minutes ago exabit sa:

Vortex PST 4-16x50

Hmmmm allt stämmer förutom att jag önskat ett normalt rm4 typ hmmmm

På mitt March är hela riktmedlet belyst som på denna och där kan jag uppleva en känsla av att bli bländad när det är riktigt mörkt ute även på lägsta styrkan,är det samma här?

/Mike

Publicerat
3 minutes ago Mad Mike sa:

Hmmmm allt stämmer förutom att jag önskat ett normalt rm4 typ hmmmm

På mitt March är hela riktmedlet belyst som på denna och där kan jag uppleva en känsla av att bli bländad när det är riktigt mörkt ute även på lägsta styrkan,är det samma här?

/Mike

Minns ej om jag ens provat det. Mina tidigare 4-16x50 och 6-24x50 jag haft har jag bara använt som rena skyttesikten och aldrig använt belysningen. Inte så förtjust själv i belysta julgranar - en punkt är ju att föredra.

Publicerat
  • Författare
3 minutes ago exabit sa:

Minns ej om jag ens provat det. Mina tidigare 4-16x50 och 6-24x50 jag haft har jag bara använt som rena skyttesikten och aldrig använt belysningen. Inte så förtjust själv i belysta julgranar - en punkt är ju att föredra.

Jepp, grejen är den att jag är på väg ifrån tunga riggar och komplicerad tung optik och på väg mot smidigare lösningar men vill fortfarande kunna sträcka ut hållen vid behov med mer normala prylar;)

/Mike

Publicerat

Ok. Själv är jag sjukt sugen på en Nightforce ATACR 4-16x42. Nåt av de smuttaste sikten jag känt på nån gång. Men prislappen är ju sådär, och nu minns jag inte men vikten är kanske inte det du söker heller.

Inte likt dig att fråga om sånt här - du brukar snarare tala om för andra vad DE ska skaffa ;)

Publicerat

Nightforce SHV 4-14x50 F1 MilR. Litet fint belyst kors som inte bländar i ett övrigt bra riktmedel. Ligger ju dock en liten bit över budget förståss :ph34r: Men mekaniska känslan i det är grym för prisklassen. Optiskt är det väl i klass med Delta skulle jag tippa (är väl LOW i Japan som bygger bägge).

http://jpvapen.se/webshop/optik/kikarsikten/nightforce/nightforce-shv-4-14x50-f1/

MilR-F1-SHV14xF1_Illum_wd_0.png

Publicerat
  • Författare
1 hour ago exabit sa:

Inte likt dig att fråga om sånt här - du brukar snarare tala om för andra vad DE ska skaffa ;)

:lol: nu är det ju så att min kombination finns men då kostar det skjortan och halva slipsen viket är svårmotiverat när man upptäckt vad Delta erbjuder för kostnaden av ett par sockor på loppis;)

/Mike

Publicerat
  • Författare
8 minutes ago Dr Krall sa:

Nightforce SHV 4-14x50 F1 MilR. Litet fint belyst kors som inte bländar i ett övrigt bra riktmedel. Ligger ju dock en liten bit över budget förståss :ph34r: Men mekaniska känslan i det är grym för prisklassen. Optiskt är det väl i klass med Delta skulle jag tippa (är väl LOW i Japan som bygger bägge).

http://jpvapen.se/webshop/optik/kikarsikten/nightforce/nightforce-shv-4-14x50-f1/

vikt 850gram,nu börjar det bli tungt;)

Jag inser att jag måste kompromissa här någonstans för att få det jag vill ha,gäller att kompromissa bort rätt bara.

/Mike

Publicerat
  • Författare

Spontant just nu känns det som om den bästa kompromissen är att kliva in i moa träsket igen..... absolut flest valmöjligheter då men lite suger det.

/Mike

Publicerat

Lite tejp på höjdratten med fasta avstånd?

Men du kanske inte jobbar så...B)

/Må

Publicerat
  • Författare
1 hour ago BigJim sa:

Lite tejp på höjdratten med fasta avstånd?

Men du kanske inte jobbar så...B)

/Må

Njae;)

Den här bössan liksom mina övriga kommer ha rangecard för två olika kulor, i detta fallet en 53grain och en 69grain.

/Mike

Publicerat
13 hours ago Ken1 sa:

Fortfarande moa klick :unsure:

Finns med cmklick

Publicerat

men finns inte väl inte i diameter 50 mm?

Raggarö

Publicerat
  • Författare

Jag kan inte tänka mig 56 objektiv för det ger för högt montage,förstoringsspannet vill jag inte heller ändra för det ger för stora sikten,belysning är ett absolut krav.

Weavern ovan är helt rätt och även en vortex pst dock efter att ha tittat genom några vortex så är jag inte jätteimponerad och skulle nog vilja glutta i en Weaver först,dollarn är ju nästan uppe i 9 kronor  så ta något från staterna nu är inget fynd.

Vart tillverkas Weaver idag?

/Mike

Publicerat

Den gluggen jag föreslog - LOW,  Japan. Annars är det väl Japan, Filippinerna och Kina (serien Kaspa)

Raggarö 

Publicerat

http://www.lgasupplies.com/premier-optics-3-15x50-hunter-30mm-tube/p7, den bryter 10´ strecket men bara lite :-). Har själv köpt en Premier LT 3-15x50 av LGA Supplies som jag har som enda glugg för den jakt jag utövar. Trodde 15x skulle vara i minsta laget för toppjakt men den funkar bra ut till 300m tack vare dom fina glasen.