Publicerat Januari 28, 20179 yr Håller på o bråkar med min drilling. I höstan kunde jag skjuta fjösladdade 100gr lapua fmj utan problem. Nu ger alla laddningar med samma kula samt hornady 100gr sot över hela hylskroppen? Har testat norma samt vv krut. Låga laddningar samt även högre. Alla sotar hela hylsan. 156gr kulan gör inte detta. Varför? Bygger den för mycket tryck/lagom tryck så det problemet inte uppstår? Testat "grundinställning" för kalibrering. Dvs verktyget tar i hylshållaren men även så långt upp jag vågat skruva verktyget och som inte gett problem vid stängning. Tänkte försöka köpa 120gr kulor o testa men men känns ju inte som att kalibern 6.5x57r ska ha problem med 100gr kulor :/
Publicerat Januari 28, 20179 yr Vet inte vilket krut du använder men tröga krut kan vara temperaturkänsliga,har själv råkat ut för samma med bra förbränning sommartid men svarta hylsor vintertid. /Mike
Publicerat Januari 28, 20179 yr Författare 2 hours ago Mad Mike sa: Vet inte vilket krut du använder men tröga krut kan vara temperaturkänsliga,har själv råkat ut för samma med bra förbränning sommartid men svarta hylsor vintertid. /Mike Har kört n135 samt norma 204. Ska testa nu o öka laddningen på 204a krutet annars blir de o testa tyngre kulor. Tyvärr då jag hade velat använda 100gr fmj samt 100gr sp för skjutvänlighetens skull