Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mossberg 590 A1

Featured Replies

Publicerat

Har lite funderingar på att skaffa en Mossberg 590 A1. Finns det någon på detta forum som har erfarenhet av föreliggande bössa, tänker i första hand på kvalitet. Äger i dagsläget en side by side Gamba vilken jag vårdar ömt och älskar till fullo, tyvärr kan den inte hantera stålhagel eller slugs. Min eventuella Mossberg kommer naturligtvis att brotchas/gängas för choker.

Publicerat

Jag har haft en men den avyttrades då jag inte orkade strula med att gänga den för choker. Bössan kan ta stryk och är tuff om det är det du tänker på. Mossbergaren är ju ett jänkejärn så förvänta dig inte kvalité av typen finbössa. Personligen trycker jag en halvauto spöar pumpen. Bössan är dock jävligt rolig. ;)

Publicerat

Jag Har haft 2 jaktmodeller av Mossberg  , 500 & 835 och båda med syntetkolv .

kvalitet ? Det beror vad du menar , fästen för spången punktsvetsas så det syns på 

insidan och spången skjuts sedan på och punktas fast ovan patronläget .

Snabbt och billigt  på en bössa som du kan slänga och dänga med hur mycket du vill.

590A1  är ju mer åt defens hållet än jakt med långt mag och relativt kort pipa, och 

visst är det kul men tyvärr har vi inga öknar med bilvrak som man kan pumpa full med buckshoot, och varför lägga pengar på att gänga för choker när det finns jaktmodeller med normala magasin och piplängder. 

Ska du däremot köra IPSC hagel så är modellen i sitt rätta element , alternativt vilt eftersök påsmetad med lampor å grejer proppad med slug å buckshoot .

Publicerat
  • Författare

Tackar för återkoppling, har även kikat lite på Beretta Unico, tar era omdömen i beaktelse vad gäller inköp

av ny hagel-bössa.

• 1 year later...
Publicerat

...