Publicerat Februari 8, 20179 yr Skulle önska lite hjälp av er. Jag har en Weatherby Vanguard i kaliber 30-06 som jag tänkte avyttra. Men är väldigt osäker på en rimlig prislapp. Jag köpte den ny 2005. Och jag har lyckats avlossat i runda slängar 2500-3000 skott med den. Den är i bruksskick. Den är lite modifierad så till vida att jag har bäddat ner systemet i en Boyds laminatstock, Varmint thumbhole. Det sitter även ett Timney trycke på med 3-lägessäkring. En skälig peng för detta? Kan slänga in lite bilder när jag får en stund över.
Publicerat Februari 9, 20179 yr Som köpare hade jag kollat vad en ny kostar. Sedan hade jag velat veta hur noga du skött bössan och framför allt pipan. Hade jag fått en känsla av att du är en sådan där "pipan skjuter man ren-typ" hade jag inte gett många tusenlappar för en bössa som redan är billig att köpa ny (7-9 kkr) och gått 3000 skott utan vapenvård. För mig är det mest intressant hur bössan är på insidan. En Boyds för 2000 kr är ju ett fint plus om man vill ha en tumhålskol men det blir ju en lite speciell bössa. Sedan upp till dig. Vill du ha snabba pengar eller är beredd att vänta på rätt köpare. Halva priset brukar vara gångbart.
Publicerat Februari 9, 20179 yr När S2 kom så såldes ju det svenska lagret av S-ettor för 3500-4000:-, kanske nå'n mer än jag hade turen att hinna med på XXLs dundertabbe att även sälja sina S-tvåor för 3495:-. Tror därför att det är svårt att sälja en S1 i basutförande för mer än nypriset för några år sedan + ett rimligt påslag för dina förbättringar.
Publicerat Februari 9, 20179 yr Författare 4 hours ago josc72 sa: Som köpare hade jag kollat vad en ny kostar. Sedan hade jag velat veta hur noga du skött bössan och framför allt pipan. Hade jag fått en känsla av att du är en sådan där "pipan skjuter man ren-typ" hade jag inte gett många tusenlappar för en bössa som redan är billig att köpa ny (7-9 kkr) och gått 3000 skott utan vapenvård. För mig är det mest intressant hur bössan är på insidan. En Boyds för 2000 kr är ju ett fint plus om man vill ha en tumhålskol men det blir ju en lite speciell bössa. Sedan upp till dig. Vill du ha snabba pengar eller är beredd att vänta på rätt köpare. Halva priset brukar vara gångbart. Den har inte varit "analt" skött vad det gäller vapenvård, alltså inte rengjord så fort den lämnat skåpet eller ett skott varit avlossat. Men den är rengjord ett par gånger per skjutbanesäsong och ytterligare någon gång när man varit i skogen och det varit mycket blött och man har gått mycket. Både ja och nej vad det gäller att jag vill bli av med den fort. Nya objektet skall sökas licens på till veckan och denna bössan skall då finansiera det köpet. Så det vore ju bra med dagens handläggningstider om det kunde bli någe så när synkade. Fast å andra sidan så löser jag det ändå, fast blir minst krångel om man blir av med den skapligt fort.
Publicerat Februari 9, 20179 yr Författare 3 hours ago qvarnhill sa: När S2 kom så såldes ju det svenska lagret av S-ettor för 3500-4000:-, kanske nå'n mer än jag hade turen att hinna med på XXLs dundertabbe att även sälja sina S-tvåor för 3495:-. Tror därför att det är svårt att sälja en S1 i basutförande för mer än nypriset för några år sedan + ett rimligt påslag för dina förbättringar. Det var runt 3 500-4 000 som jag nog gått å funderat på att det kanske går att sälja den för. Men tänkte det kan ju vara värt att kolla upp. Vet att förbättringarna egentligen är som att sminka en gris..