Publicerat Februari 9, 20179 yr Är det någon som klämt på och/eller testat deras bössor? Är lite sugen att dra iväg frugan på några dagars vin- och matresa till trakterna runt Brescia då vi fyller år med några dagars mellanrum, då borde jag kunna tillräckligt med pluspoäng för att ta en halvdagstur till dem och och titta/klämma, samt ev. beställa en variant av någon av deras bössor om det är någon som känns rätt. Man kan vad jag förstår styra en hel del i utformning förutom själva måtten. En rundtur i det området med besök hos en lite mindre vapentillverkare är ju inte helt fel även om det inte blir köp. /P
Publicerat Februari 9, 20179 yr Det finns räligt många tillverkare av hagelbössor i Brescia......... /T
Publicerat Februari 9, 20179 yr Författare Jo, men bivit nyfiken på RFM då de har en lite olika grundvarianter av svs, är lagom små för lite personlig hantering, gör en del för hand och verkar ändå inte vara snordyra. T.ex. skulle deras grund svs med whales, beavertail, ejectors, interchangeable chokes, single trigger, 75cm pipor och måttanpassad landa på 2400 euro. Vill jag ha raised rib istället för standard vill de slänga på en kolvkamshöjning också för totalt 500 euro till (jo, den är isf mest tänkt till bana). Iof är det med standard trä och gravyr, uppgradering av trä är fyra steg från 80 till 550 euro och handgravyr var på offert utifrån önskad bild eller stil, det bör vara vad som är dyrast