Publicerat Februari 10, 20179 yr Ska byta baser på min gamle bössa och när jag skruvade av de gamla idag såg jag att ytan på lådan behöver rengöras där baserna ligger mot. Den främre ytan har drabbats av lite ytrost också. Hur rengör jag ytorna på bästa sätt utan att skada blåneringen runt om?
Publicerat Februari 10, 20179 yr Tråkigt. Detta är varför man lägger en oljefilm mellan låda och baser. Jag hade tagit en bomullspinne och duttat på lite WD40, sen borstat lätt med en tandborste tills rosten är borta. Ser ju inte ut att ha gått igenom blåneringen, iallafall. Få bort rost från gängorna också, sen drar du rent hålen med avfettningsmedel.
Publicerat Februari 10, 20179 yr Vapenolja och fint stålull (000) är melodin mot det där. Ganska mycket olja och gnugga gnugga så blir det snart fint igen
Publicerat Februari 10, 20179 yr Författare Tack så mycket för tipsen! Då blir det att införskaffa lite stålull imorgon och sen är lördagen räddad! Så innan jag sätter på de nya baserna bör jag lägga en tunn oljefilm under dem?