Publicerat Februari 10, 20179 yr Tjipp, som vi säger i Värmland om man får tro en viss TVkändis Har en Winchester modell 88 i 308, det är en bygelrepeter för Er som funderar. Det är tydligen lite trixigt att plocka isär och ihop mekanismen, några fjädrar och sprintar som kan ställa till det. Då jag inte riktigt vågar ge mig på detta själv så funderar jag på om Ni känner till någon bra vapentekniker i Värmland alt Örebro som skulle kunna ta isär, rengöra och sen plocka ihop min bössa?
Publicerat Februari 10, 20179 yr Dansken här på forat håller hus i Kumla om det inte är för stor omväg. Du kan ju höra med honom.
Publicerat Februari 10, 20179 yr Hitta någon annan: dom där vill jag inte hålla på med.... Med all respekt
Publicerat Februari 10, 20179 yr 39 minutes ago FarsanSeger sa: Tjipp, som vi säger i Värmland om man får tro en viss TVkändis Har en Winchester modell 88 i 308, det är en bygelrepeter för Er som funderar. Det är tydligen lite trixigt att plocka isär och ihop mekanismen, några fjädrar och sprintar som kan ställa till det. Då jag inte riktigt vågar ge mig på detta själv så funderar jag på om Ni känner till någon bra vapentekniker i Värmland alt Örebro som skulle kunna ta isär, rengöra och sen plocka ihop min bössa? Har bössan något problem eller är det bara en städning av mekanismen?
Publicerat Februari 10, 20179 yr Författare Inga problem överhuvudtaget, vill bara att någon plockar isär och städar lite. Inte alls säkert att det är så nödvändigt men jag har haft bössan i några år och tog över den av en av gubbarna i jaktlaget. Han har garanterat inte haft isär den. Tycker att det skulle kännas skönt att någon kollar och kanske kostar på en droppe olja eller vad det nu kan tänkas behövas.