Publicerat December 11, 200619 yr Hej, är ny på detta forum!! Hittade den här sidan av en slump, när jag sökte fakta om en Heym 22S. Jag fann en massa intressant vetande bland alla kunniga forum skrivare, så det var bara att registrera sig Jag heter Mikael och bor i Umeå, har ett livslångt intresse för jakt. Jagar mestadels fågel med mina engelska settrar. Jakt med hundar och dressyr är ett stort intresse. Jagar helst upp på ett vackert fjäll men tackar aldrig nej till en kamp med tjäder och orre i skogen. En dröm är att få jaga fältfågel och prova på grisjakt. Jagar lite hare tillsammans med min far, och har lyckats fälla några älgar. Men det där med älgjakt har jag aldrig fastnat för. Jag är lite av en "prylbög" och gillar att botanisera bland jaktprylar och kläder. Är just nu på gång att byta ut min benelli mot en kombi. Håller i nuläget på att utbilda mig till hund dressyr instruktör hos Hundskolan Vision för Västerbottens fågelhundsklubb