Publicerat Februari 10, 20179 yr Halloj, tänkte kolla igen om någon kan förklara om min 465 har något fel med utkastaren (eller kanske snarare utdragaren). Det är nämligen så att min bössa knappt vill kasta ut tomhylsorna om jag inte satsar ordentligt, vilket i sin tur gör att mina värdefulla hylsor flyger all världens väg. Gör jag inte en våldsam repetering så fastnar hylsan halvt i utdragaren. Har läst nånstans att mekanismen kallas "minimauser" och har även läst att mauser-mekanismer ska man repetera "bestämt" men jag tycker nog att det jag behöver göra är mer än bestämt, det blir märke efter utkastar-stoppet i hylsan.
Publicerat Februari 11, 20179 yr Inget fel på din pang, det är så mekanismen skall fungera. Visst är det kanske lite bökigt att leta hylsor men hellre det än kass matning. C
Publicerat Februari 11, 20179 yr Författare 23 minutes ago Christian N sa: Inget fel på din pang, det är så mekanismen skall fungera. Visst är det kanske lite bökigt att leta hylsor men hellre det än kass matning. C Tack för svaret, då slutar jag fundera på det