Publicerat Februari 15, 20179 yr Någon som laddar ovan nämnda kaliber och kan komma med input om vad man kan tänkas få ut för hastighet på en 50grs kula? Mvh Joacim
Publicerat Februari 15, 20179 yr Laddar inte, men den brukar vara som 223rem ungefär. Ev något högre.
Publicerat Februari 15, 20179 yr Författare 2 hours ago sidelock sa: Laddar inte, men den brukar vara som 223rem ungefär. Ev något högre. Så ett rimligt antagande skulle kunna vara 1100m/s med 50grs kulor kanske? Mvh Joacim
Publicerat Februari 15, 20179 yr Hann inte testa så mycket innan vintern kom. Här är i alla fall det jag testade.
Publicerat Februari 15, 20179 yr 2 hours ago Joacim sa: Så ett rimligt antagande skulle kunna vara 1100m/s med 50grs kulor kanske? Mvh Joacim Ifall du sopar på lite så. Men 1050 bör gå alla gånger.
Publicerat Februari 15, 20179 yr Författare 1 hour ago TokTammas sa: Hann inte testa så mycket innan vintern kom. Här är i alla fall det jag testade. Några planer på att testa VV N135? Tror att man kan få upp farten en del då eventuellt? Mvh Joacim
Publicerat Februari 15, 20179 yr Laddar patronen ifråga och med 26 grains N201 så brukar det hamna i ovan nämnda hastigheter i min kombi.
Publicerat Februari 15, 20179 yr 4 hours ago Joacim sa: Några planer på att testa VV N135? Tror att man kan få upp farten en del då eventuellt? Mvh Joacim Jag är ute efter precision, hastigheten får bli det den blir. De laddningar jag gjort har alla hållit ihop bättre än RWS 63gr blyspets köpeammo. Kommer fortsätta laborera med N130 och norma200 som jag har hemma, men det kommer nog att dröja ett par månader. Vill ha varmt och gott när jag testar. Dessutom bytte jag höftled förra veckan så man är ju inte så mobil just nu...