Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

B&P

Featured Replies

Publicerat

Sitter och botaniserar bland hagelammo.......Kommer att testa B&P så fort tillfälle ges. Utgångshastigheten på deras 26g sportingpatron ligger på beskedliga 390 m/s. Vad säger ni kunniga på forat, finns det någon anledning till den låga hastigheten? Ska bli intressant att testa.

http://www.baschieri-pellagri.com/en/catalogo_tiro/cartucce+da+tiro/1/1/mat_acciaio.aspx

Publicerat

Bly, stål håller 415 . C 

Publicerat
  • Författare
26 minutes ago Christian N sa:

Bly, stål håller 415 . C 

24 g Legend proffessional steel gör det, 28 g 405, 26 g sporting and compak steel håller 390. I allafall enligt deras egna data.

Publicerat

Ok då ger jag mig, du får skicka ett E-brev till dem och fråga om deras skäl för vo. C 

Publicerat

Pratar vi V 2,5 eller V0  ( v0,75) ?

en angiven fart i V2,5 ger vid V0,75 /V1 ca 15ms högre värde  

ta tex fiocchi stålplugg som gör

430 ms @ 2,5m för att klara cip men V0/V1 är  445-450ms 

Publicerat
1 hour ago Upptag71 sa:

Sitter och botaniserar bland hagelammo.......Kommer att testa B&P så fort tillfälle ges. Utgångshastigheten på deras 26g sportingpatron ligger på beskedliga 390 m/s. Vad säger ni kunniga på forat, finns det någon anledning till den låga hastigheten? Ska bli intressant att testa.

http://www.baschieri-pellagri.com/en/catalogo_tiro/cartucce+da+tiro/1/1/mat_acciaio.aspx

1 hour ago Upptag71 sa:

Troligen för att det ger mkt fina träffbilder ( hög densitet)   Dom anger dessutom farten ivid 1m

= V1  ,hade dom angett farten vid 2,5m hade V1 vart 15ms högre ,,

/P

Publicerat
  • Författare

Ok, tänkte på träffbilden där. Bra förklaring med var hastigheten mäts! Blir kul att testa hursomhelst, har samlat på mig lite att jämföra- Black/White gold, Mirage,Thunder steel, fick en ask av Fiocchis snabba 28 g för test. Vore intressant med en kronograf och jämföra min MT/6 som har 18,4 lopp med min MX2000 som har 18,8.

Publicerat
2 hours ago Upptag71 sa:

Ok, tänkte på träffbilden där. Bra förklaring med var hastigheten mäts! Blir kul att testa hursomhelst, har samlat på mig lite att jämföra- Black/White gold, Mirage,Thunder steel, fick en ask av Fiocchis snabba 28 g för test. Vore intressant med en kronograf och jämföra min MT/6 som har 18,4 lopp med min MX2000 som har 18,8.

Det underliga är att FS 28 ger fina bilder trots den högsta fart jag uppmätt på övningstål  ( 453ms)

innan den så var den finaste bilden jag sett m övningstål Thunder 28g  :7  & 6   ( 400ms)

Publicerat
  • Författare

Ok, intressant, jag har faktiskt bara testat träffbilder på Thunder 6:or och Hull 7:or , där var Hull överlägsen.

Publicerat
9 hours ago Upptag71 sa:

Ok, intressant, jag har faktiskt bara testat träffbilder på Thunder 6:or och Hull 7:or , där var Hull överlägsen.

Testa Hull :6or ist  och jämför m Thunder :6   använd gärna  IM eller LF så ska du se på bilder,  i min Browning går Thunder 6 & 7

fantastiskt , Hull har jag inte skjutit bilder  endast fart  och det var ett tag sedan.

/ P

Publicerat
  • Författare

Ok, har ju fast 1/2- 1/2 i Perazzin, inte mycket att välja på....

Publicerat

Nyfiken på var du har hittat en kran på B&P?

Såg spännande ut, dessutom alltid kul att testa ny plugg :blush:

Publicerat
  • Författare
3 hours ago Knipan sa:

Nyfiken på var du har hittat en kran på B&P?

Såg spännande ut, dessutom alltid kul att testa ny plugg :blush:

http://www.yourvismawebsite.com/stalrings-ammunition-konsult-ab

PNG  Är generalagent tydligen, men kommer att få till en handlare nära mig snart om allt klaffar......;))

Publicerat

Intressant koncept.

Bara hålla tummarna, så man får en recension framöver.

• 2 months later...
Publicerat
På 2017-02-16 at 22:48 Upptag71 sa:

PNG  Är generalagent tydligen, men kommer att få till en handlare nära mig snart om allt klaffar......;))

Nyfiken hur det gått med detta?
Har du fått tag på några B&P?

// J

Publicerat
På 2017-02-16 at 22:48 Upptag71 sa:

Dubbelbaskrutet  gör dem lite intressanta, tyvärr så ligger 26g i samma pris härad som Gamebore28  och RIO 28g och förladdningen är

inget magiskt ( BP 28/32 ) , möjligen att dubbelbaskrutet  kan prestera mer gas än Det singelbas som Gyttorp kör med och således få

gasautomaterna att funka bättre.  Fast om dom gör en 26g stål i kal 16 så är jag på 

/ P

Publicerat
  • Författare
13 hours ago Knipan sa:

Nyfiken hur det gått med detta?
Har du fått tag på några B&P?

// J

Tyvärr inte, ska visst vara på gång snart. Väntar med spänning!

Publicerat
10 hours ago Upptag71 sa:

Tyvärr inte, ska visst vara på gång snart. Väntar med spänning!

Vi andra också ;)

Hojta till när du är i hamn.

• 3 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Sådär, ammon finns tillgänglig och jag har bara skjutit ca 150 skott. 26 g 7:or känns rapp,bra träffar. 28g 6:or är det bra tryck i, mer rekyl än Thunder Steel 28g 6:or, slår sönder duvor på hyffsat styva håll bra. Har dock inte testat på tavla än,det blir intressant.

Publicerat

Sådär, ammon finns tillgänglig och jag har bara skjutit ca 150 skott. 26 g 7:or känns rapp,bra träffar. 28g 6:or är det bra tryck i, mer rekyl än Thunder Steel 28g 6:or, slår sönder duvor på hyffsat styva håll bra. Har dock inte testat på tavla än,det blir intressant.

Kul! :thumbsup:
Är det via "kranen" ovan du länkade till eller har du någon närmare?

Publicerat
  • Författare

Det finns hos Vintrosa jakt och skytte,20 min från mig.........:rolleyes:

Publicerat
4 hours ago Upptag71 sa:

Det finns hos Vintrosa jakt och skytte,20 min från mig.........:rolleyes:

Hm, orättvist. Men ändock hanterbar väg... 

se om man kan få nån dag att ta en road-trip :ph34r:

Publicerat

Hallå....... Ni ska båda skjuta på lördag i Eskilstuna. Tror nog att 71an kan ta med sig någon ask att sälja B)

Publicerat
  • Författare

Absolut, jag kan ombesörja så herrn får testa! :)

Publicerat

Absolut, jag kan ombesörja så herrn får testa! :)

Nu verkar Eskilstuna vara hotad för en annan :wallbash: tydligt tunt med funkisar på hemmabanan....

men kanske går att lösa till finalen på söndag :blush: Drar ett PM.