Publicerat Februari 15, 20179 yr Sitter och botaniserar bland hagelammo.......Kommer att testa B&P så fort tillfälle ges. Utgångshastigheten på deras 26g sportingpatron ligger på beskedliga 390 m/s. Vad säger ni kunniga på forat, finns det någon anledning till den låga hastigheten? Ska bli intressant att testa. http://www.baschieri-pellagri.com/en/catalogo_tiro/cartucce+da+tiro/1/1/mat_acciaio.aspx
Publicerat Februari 15, 20179 yr Författare 26 minutes ago Christian N sa: Bly, stål håller 415 . C 24 g Legend proffessional steel gör det, 28 g 405, 26 g sporting and compak steel håller 390. I allafall enligt deras egna data.
Publicerat Februari 15, 20179 yr Ok då ger jag mig, du får skicka ett E-brev till dem och fråga om deras skäl för vo. C
Publicerat Februari 15, 20179 yr Pratar vi V 2,5 eller V0 ( v0,75) ? en angiven fart i V2,5 ger vid V0,75 /V1 ca 15ms högre värde ta tex fiocchi stålplugg som gör 430 ms @ 2,5m för att klara cip men V0/V1 är 445-450ms
Publicerat Februari 15, 20179 yr 1 hour ago Upptag71 sa: Sitter och botaniserar bland hagelammo.......Kommer att testa B&P så fort tillfälle ges. Utgångshastigheten på deras 26g sportingpatron ligger på beskedliga 390 m/s. Vad säger ni kunniga på forat, finns det någon anledning till den låga hastigheten? Ska bli intressant att testa. http://www.baschieri-pellagri.com/en/catalogo_tiro/cartucce+da+tiro/1/1/mat_acciaio.aspx 1 hour ago Upptag71 sa: Sitter och botaniserar bland hagelammo.......Kommer att testa B&P så fort tillfälle ges. Utgångshastigheten på deras 26g sportingpatron ligger på beskedliga 390 m/s. Vad säger ni kunniga på forat, finns det någon anledning till den låga hastigheten? Ska bli intressant att testa. http://www.baschieri-pellagri.com/en/catalogo_tiro/cartucce+da+tiro/1/1/mat_acciaio.aspx Troligen för att det ger mkt fina träffbilder ( hög densitet) Dom anger dessutom farten ivid 1m = V1 ,hade dom angett farten vid 2,5m hade V1 vart 15ms högre ,, /P
Publicerat Februari 15, 20179 yr Författare Ok, tänkte på träffbilden där. Bra förklaring med var hastigheten mäts! Blir kul att testa hursomhelst, har samlat på mig lite att jämföra- Black/White gold, Mirage,Thunder steel, fick en ask av Fiocchis snabba 28 g för test. Vore intressant med en kronograf och jämföra min MT/6 som har 18,4 lopp med min MX2000 som har 18,8.
Publicerat Februari 15, 20179 yr 2 hours ago Upptag71 sa: Ok, tänkte på träffbilden där. Bra förklaring med var hastigheten mäts! Blir kul att testa hursomhelst, har samlat på mig lite att jämföra- Black/White gold, Mirage,Thunder steel, fick en ask av Fiocchis snabba 28 g för test. Vore intressant med en kronograf och jämföra min MT/6 som har 18,4 lopp med min MX2000 som har 18,8. Det underliga är att FS 28 ger fina bilder trots den högsta fart jag uppmätt på övningstål ( 453ms) innan den så var den finaste bilden jag sett m övningstål Thunder 28g :7 & 6 ( 400ms)
Publicerat Februari 15, 20179 yr Författare Ok, intressant, jag har faktiskt bara testat träffbilder på Thunder 6:or och Hull 7:or , där var Hull överlägsen.
Publicerat Februari 16, 20179 yr 9 hours ago Upptag71 sa: Ok, intressant, jag har faktiskt bara testat träffbilder på Thunder 6:or och Hull 7:or , där var Hull överlägsen. Testa Hull :6or ist och jämför m Thunder :6 använd gärna IM eller LF så ska du se på bilder, i min Browning går Thunder 6 & 7 fantastiskt , Hull har jag inte skjutit bilder endast fart och det var ett tag sedan. / P
Publicerat Februari 16, 20179 yr Författare Ok, har ju fast 1/2- 1/2 i Perazzin, inte mycket att välja på....
Publicerat Februari 16, 20179 yr Nyfiken på var du har hittat en kran på B&P? Såg spännande ut, dessutom alltid kul att testa ny plugg
Publicerat Februari 16, 20179 yr Författare 3 hours ago Knipan sa: Nyfiken på var du har hittat en kran på B&P? Såg spännande ut, dessutom alltid kul att testa ny plugg http://www.yourvismawebsite.com/stalrings-ammunition-konsult-ab PNG Är generalagent tydligen, men kommer att få till en handlare nära mig snart om allt klaffar......;))
Publicerat Februari 17, 20179 yr Intressant koncept. Bara hålla tummarna, så man får en recension framöver.
Publicerat April 26, 20179 yr På 2017-02-16 at 22:48 Upptag71 sa: http://www.yourvismawebsite.com/stalrings-ammunition-konsult-ab PNG Är generalagent tydligen, men kommer att få till en handlare nära mig snart om allt klaffar......;)) Nyfiken hur det gått med detta? Har du fått tag på några B&P? // J
Publicerat April 26, 20179 yr På 2017-02-16 at 22:48 Upptag71 sa: http://www.yourvismawebsite.com/stalrings-ammunition-konsult-ab PNG Är generalagent tydligen, men kommer att få till en handlare nära mig snart om allt klaffar......;)) Dubbelbaskrutet gör dem lite intressanta, tyvärr så ligger 26g i samma pris härad som Gamebore28 och RIO 28g och förladdningen är inget magiskt ( BP 28/32 ) , möjligen att dubbelbaskrutet kan prestera mer gas än Det singelbas som Gyttorp kör med och således få gasautomaterna att funka bättre. Fast om dom gör en 26g stål i kal 16 så är jag på / P
Publicerat April 26, 20179 yr Författare 13 hours ago Knipan sa: Nyfiken hur det gått med detta? Har du fått tag på några B&P? // J Tyvärr inte, ska visst vara på gång snart. Väntar med spänning!
Publicerat April 27, 20179 yr 10 hours ago Upptag71 sa: Tyvärr inte, ska visst vara på gång snart. Väntar med spänning! Vi andra också Hojta till när du är i hamn.
Publicerat Maj 14, 20179 yr Författare Sådär, ammon finns tillgänglig och jag har bara skjutit ca 150 skott. 26 g 7:or känns rapp,bra träffar. 28g 6:or är det bra tryck i, mer rekyl än Thunder Steel 28g 6:or, slår sönder duvor på hyffsat styva håll bra. Har dock inte testat på tavla än,det blir intressant.
Publicerat Maj 15, 20179 yr 10 hours ago Upptag71 sa: Sådär, ammon finns tillgänglig och jag har bara skjutit ca 150 skott. 26 g 7:or känns rapp,bra träffar. 28g 6:or är det bra tryck i, mer rekyl än Thunder Steel 28g 6:or, slår sönder duvor på hyffsat styva håll bra. Har dock inte testat på tavla än,det blir intressant. Kul! Är det via "kranen" ovan du länkade till eller har du någon närmare?
Publicerat Maj 15, 20179 yr Författare Det finns hos Vintrosa jakt och skytte,20 min från mig.........
Publicerat Maj 15, 20179 yr 4 hours ago Upptag71 sa: Det finns hos Vintrosa jakt och skytte,20 min från mig......... Hm, orättvist. Men ändock hanterbar väg... se om man kan få nån dag att ta en road-trip
Publicerat Maj 15, 20179 yr Hallå....... Ni ska båda skjuta på lördag i Eskilstuna. Tror nog att 71an kan ta med sig någon ask att sälja
Publicerat Maj 16, 20179 yr 10 hours ago Upptag71 sa: Absolut, jag kan ombesörja så herrn får testa! Nu verkar Eskilstuna vara hotad för en annan tydligt tunt med funkisar på hemmabanan.... men kanske går att lösa till finalen på söndag Drar ett PM.