Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Värsta leksaken!

Featured Replies

Publicerat

Fick händerna på en mobiltelefon idag... Caterpillar S60! Vill-ha-faktorn gick i botten direkt! Körde med värmekameran på ett vildsvin på typ 50 meter och det lyste som en liten sol på skärmen, måste ju vara perfekt att skanna av ett igenvuxet hygge med!

Nå'n som är lycklig ägare till en slik mackapär och faktiskt använt den jaktligt?

Som sagt, "sky high" vill-ha-faktor! :yes:

Publicerat
3 minutes ago qvarnhill sa:

Fick händerna på en mobiltelefon idag... Caterpillar S60! Vill-ha-faktorn gick i botten direkt! Körde med värmekameran på ett vildsvin på typ 50 meter och det lyste som en liten sol på skärmen, måste ju vara perfekt att skanna av ett igenvuxet hygge med!

Nå'n som är lycklig ägare till en slik mackapär och faktiskt använt den jaktligt?

Som sagt, "sky high" vill-ha-faktor! :yes:

Du kan ju skriva lite recensioner om luren fortlöpande så man får läsa + & - om den.

Lycka till med leksaken!:thumbsup:

Publicerat
  • Författare
10 minutes ago lsjonsson sa:

Du kan ju skriva lite recensioner om luren fortlöpande så man får läsa + & - om den.

Lycka till med leksaken!:thumbsup:

Mja, tyvärr var inte luren min för mer än några minuter men hade gärna stoppat den i fickan... VILL HA!

Publicerat
10 minutes ago qvarnhill sa:

Mja, tyvärr var inte luren min för mer än några minuter men hade gärna stoppat den i fickan... VILL HA!

Ok! Jaja, då får du väl köpa en egen då!;):thumbsup:

Publicerat
  • Författare

I wish! Fast, ramlar jag på sex lusentappar så...

Publicerat
1 hour ago qvarnhill sa:

I wish! Fast, ramlar jag på sex lusentappar så...

Ok! Du får väl ta av dom gamla i madrassen då.:P:thumbsup:

Publicerat
  • Författare
12 minutes ago lsjonsson sa:

Ok! Du får väl ta av dom gamla i madrassen då.:P:thumbsup:

Ligger ju redan direkt på ribbottnen! ^_^

Publicerat
8 minutes ago qvarnhill sa:

Ligger ju redan direkt på ribbottnen! ^_^

Aj då!:(

Publicerat

Jag har en. Köpt faktiskt just som jakt- och eftersökslur då jag/vi ledsnade rejält på att telefoner tog slut direkt i kylan, inte tålde något öht och därmed var fullkomligt värdelösa i skogen när man står där trött som ett as efter ett eftersök och inte kan ringa någon, inte kan använda google maps eller WeHunt, inte kan ens plocka upp för det småregnar, osv osv. 

Jag har testat FLIRen den ett par gånger - så fort det kommer någon form av vegetation emellan så är det lite småkörd och rätt värdelös upplever jag. Dock tror jag det är en bra grej om man har glesare områden, kanske även med att hjälpa med att se legor i mörkret och så. Nu har ju jag hunden som jag litar på, så mycket löser hon som man annars säkert hade fått nytta av den med. Om och när jag börjar gå trafikeftersök gissar jag att jag kan nog ha en del mer nytta av det då det kommer handla om villaträdgårdar och mycket urbant.

Har Google maps, Wehunt på den. I övrigt håller vi den helt rent från appar och annat tjafs. Det får våra vanliga pekofånerna ha. Detta för att den inte ska bli trög, fullt i minnet eller batteriet tar slut för man oavsiktlig haft en massa grejer öppna. Framförallt, dock, är den köpt för att den tål stryk. 

Vill du att jag testar något särskild så säg till. Kan rapportera.  

Publicerat

hur funkar den med allt annat, snabbhet, har den bra antenn, mm

alltså har den samma kontakt med typ telia som iphone.

hookar den sig eller funkar det+

Publicerat

Du får köra lite mer aggressiv avskjutning och låta svinen betala för sig. :rolleyes:

Publicerat
5 hours ago mdef sa:

Jag har en. Köpt faktiskt just som jakt- och eftersökslur då jag/vi ledsnade rejält på att telefoner tog slut direkt i kylan, inte tålde något öht och därmed var fullkomligt värdelösa i skogen när man står där trött som ett as efter ett eftersök och inte kan ringa någon, inte kan använda google maps eller WeHunt, inte kan ens plocka upp för det småregnar, osv osv. 

Jag har testat FLIRen den ett par gånger - så fort det kommer någon form av vegetation emellan så är det lite småkörd och rätt värdelös upplever jag. Dock tror jag det är en bra grej om man har glesare områden, kanske även med att hjälpa med att se legor i mörkret och så. Nu har ju jag hunden som jag litar på, så mycket löser hon som man annars säkert hade fått nytta av den med. Om och när jag börjar gå trafikeftersök gissar jag att jag kan nog ha en del mer nytta av det då det kommer handla om villaträdgårdar och mycket urbant.

Har Google maps, Wehunt på den. I övrigt håller vi den helt rent från appar och annat tjafs. Det får våra vanliga pekofånerna ha. Detta för att den inte ska bli trög, fullt i minnet eller batteriet tar slut för man oavsiktlig haft en massa grejer öppna. Framförallt, dock, är den köpt för att den tål stryk. 

Vill du att jag testar något särskild så säg till. Kan rapportera.  

Tack för infon mdef!:thumbsup:

Publicerat

Har en bekant som kör med FLIR scout och är väldigt nöjd. Tror det är samma ungefär samma pengar men den går ju inte att ringa med :P I gengäld skulle jag gissa att själva värmefunktionen är betydligt bättre än på telefonen. 

Personligen tycker jag att det börjar bli lite väl mycket teknik när man ska speja med värmekamera. Man kan ju fika istället. ;)

Publicerat
11 hours ago ozzian sa:

hur funkar den med allt annat, snabbhet, har den bra antenn, mm

alltså har den samma kontakt med typ telia som iphone.

hookar den sig eller funkar det+

Har då egentligen endast kört google maps och telefon på den - märker ingen skillnad från min 7:a. Finns någon lite mer uttänkt gpsfunktion på den som jag ska kika på. En bonus om den är bra, men egentligen inget man behöver om man har sin garmin. Just för att inte överbelasta den har jag valt bort alla andra appar och grejer. inbillar mig att den får förstoppning om den fylls med en massa skit. Fiffigt att den tar dubbla simkort om man vill. 

har ett teliaabonnemang i den - funkar finfint, men där jag håller hus brukar iofs allt funka fint.

Det enda jag har reagerat på är att högtalaren (den interna)är inte lika bra. 

Men som sagt. Den tål stryk, och därför är jag nöjd. Batteriet har endast tjafsat lite i minus 15, vilket är väl förståeligt på en större mobil.  

Publicerat

@Tuffhund i jakt kan jag hålla med. I eftersök skyr jag inga medel :) 

Publicerat

Ni som har testat FLIR eller något liknande finns det möjlighet att könsbestämma grisar med hjälp av den?

Mitt problem är när jag sitter o vakar gris.
Med siktet jag har går det utan problem att skjuta i mörkret, men där emot könsbestämma. Det är skit svårt.

Det är mer än en gång jag fått släppa gris för jag inte lyckats bestämma könet.

Publicerat
13 minutes ago Droggot sa:

Ni som har testat FLIR eller något liknande finns det möjlighet att könsbestämma grisar med hjälp av den?

Med siktet jag har går det utan problem att skjuta i mörkret, men där emot könsbestämma. Det är skit svårt.

Definitivt inte, iaf inte med telefonen. Man får en outline, men inga detaljer alls. Kamerorna kanske är betydligt bättre? 

Publicerat
  • Författare
4 hours ago Tuffhund sa:

Har en bekant som kör med FLIR scout och är väldigt nöjd. Tror det är samma ungefär samma pengar men den går ju inte att ringa med :P I gengäld skulle jag gissa att själva värmefunktionen är betydligt bättre än på telefonen. 

Personligen tycker jag att det börjar bli lite väl mycket teknik när man ska speja med värmekamera. Man kan ju fika istället. ;)

Ja men va fan, när kaffet är slut då? :)

Publicerat

Han som röjer snön åt mig har en telefon av nämnda märke,  med vilken han uttrycker sig mycket nöjd. I denna kör han orux maps med grönkartan. Han kollar av hästhagen med kameran. Och att telefonen håller för honom får ses som ett gott betyg :)

Publicerat

Kan för övrigt rekommendera orux som gps app

Publicerat

Jag dödade jobbets cat b15 och min egna b15q. så dom är inte odödliga..

Publicerat

Var får man tag i gröna kartan till Oruxmaps?

Publicerat
På 2017-02-17 at 10:21 Droggot sa:

Jag har sett bilder på gris tagna med värmekamera där man tydligt ser spenarna på suggan. Lyser som små knappar! Hittar dock inte bilden nu.