Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Elektronisk råttskrämma funkar det??

Featured Replies

Publicerat

Vi har en tid haft råttor i hönshuset och jag vill inte ha in dem i huset!!

Finns det någon som kan säga att en elektronisk råttskrämma funkar och i så fall peka i rätt riktning om model märke?

Tacksam för tips!

Publicerat

Jag har provat tre olika fabrikat och ingen av dem fungerade alls. Jag provade till och med att öka effekten på den sista jag hade genom att bygga om den å det kraftigaste men nada effekt...

När det har varit kris i mina hönshus så brukade jag låta några av katterna få sova över i ett hönshus under natten, men är det inte en van katt att ta stora råttor så kan de bli skadade... 

Det bästa jag har kommit på är den foderhink jag hade i hönshuset som blev fullständigt full av råttor! Det var ju av misstag men principen har fungerar skitbra och sedan dess använder jag den fodertunnan till att fånga råttor med! De gamla råttorna går inte på samma misstag två gånger, men ynglingarna är dumma nog att trilla ner och så är det bara att tömma tunnan varje morgon.

Jag skrev om detta i en tråd här vill jag minnas för det var så många råttor att jag inte visste hur jag skulle kunna avliva dem alla på en gång... Extremt effektivt dock ;) 

Publicerat
  • Författare
1 hour ago Wizard sa:

Jag har provat tre olika fabrikat och ingen av dem fungerade alls. Jag provade till och med att öka effekten på den sista jag hade genom att bygga om den å det kraftigaste men nada effekt...

När det har varit kris i mina hönshus så brukade jag låta några av katterna få sova över i ett hönshus under natten, men är det inte en van katt att ta stora råttor så kan de bli skadade... 

Det bästa jag har kommit på är den foderhink jag hade i hönshuset som blev fullständigt full av råttor! Det var ju av misstag men principen har fungerar skitbra och sedan dess använder jag den fodertunnan till att fånga råttor med! De gamla råttorna går inte på samma misstag två gånger, men ynglingarna är dumma nog att trilla ner och så är det bara att tömma tunnan varje morgon.

Jag skrev om detta i en tråd här vill jag minnas för det var så många råttor att jag inte visste hur jag skulle kunna avliva dem alla på en gång... Extremt effektivt dock ;) 

Jo den minns jag! :ph34r:

Effektiv så det förslog!!

Och tack för omdömet !

Jag misstänkte att det var på det viset. för enkel lösning för att vara bra!!

Publicerat

Shooting rats in a barrel???  Trodde det var fiskar man sköt :ph34r:

Publicerat

Jag löste det på ett billigare vis i söndags. Sätt ett skott i råttan. Med bly då..

IMG_3856.thumb.JPG.402e4b0431d8054e119c628992fc5308.JPG

Publicerat

Kommer ihåg ett inslag i "PLUS" för några år sedan om just en elektronisk sådan. De hade en nattkamera och de visade hur rådisarna först nosade lite lätt på den för att en liten stund senare sitta och äta på den. :P

Den gick i soptunnan ganska så rejält!

Publicerat
  • Författare
2 hours ago dru sa:

Kommer ihåg ett inslag i "PLUS" för några år sedan om just en elektronisk sådan. De hade en nattkamera och de visade hur rådisarna först nosade lite lätt på den för att en liten stund senare sitta och äta på den. :P

Den gick i soptunnan ganska så rejält!

pensla den med råttgift så är man i mål ^_^

Publicerat
  • Författare
2 hours ago Jantan sa:

Jag löste det på ett billigare vis i söndags. Sätt ett skott i råttan. Med bly då..

IMG_3856.thumb.JPG.402e4b0431d8054e119c628992fc5308.JPG

hmm! ett skott i råttan alltså 

Publicerat
41 minutes ago Tjörnbon sa:

hmm! ett skott i råttan alltså 

Kan tillägga att hålet i gräsmattan inte är från råttan utan från skottet.. ta gärna nåt klenare än 32 g 6or och skjut på längre avstånd än 1,5 m. Om du är rädd om underlaget alltså :rolleyes: