Publicerat December 12, 200619 yr Hej, Nån som har koll på hur lång hållbarhet en rökt renbog kan ha? Instoppad i frys direkt efter rökning. Fick lov att plocka ur en ur frysen idag. Håller den till julafton? ??? /PK
Publicerat December 17, 200619 yr Hej,Nån som har koll på hur lång hållbarhet en rökt renbog kan ha? Instoppad i frys direkt efter rökning. Fick lov att plocka ur en ur frysen idag. Håller den till julafton? ??? /PK Du skulle ha delat den i mindre bitar så att Du hade kunnat ta fram en bit då och då och inte allt på en gång.
Publicerat December 17, 200619 yr Vars vi röker så sa han att är det vakumförpackat så håller den över 1 år i kylen
Publicerat December 17, 200619 yr Vars vi röker så sa han att är det vakumförpackat så håller den över 1 år i kylen Jag vet inte allt om livsmedelshantering, men är det vakumförpackat så håller det längre, men hur länge vet jag inte, men då får Du inte öppna förpackningen heller.
Publicerat December 18, 200619 yr Visst skulle jag ha delat den, men det är mycket man borde gjort men inte har gjort. Anledningen till att jag tog ut den är naturligtvis att jag måste få plats med annat. Jag är inte såå dum att jag tar ut nåt ur frysen två veckor innan jag ska äta det och funderar på om det kommer att hålla... :- Anyway, Den är snart uppäten i alla fall. ;D Svärföräldrarna kom över i fredags, så det blev renbog med chevregratinerad rotfruktsgratäng. Svårt med vin till rökt och salt, men jag provade en Pinot Gris från Alsace. Hela kombinationen blev klockren. /PK
Publicerat December 18, 200619 yr Visst skulle jag ha delat den, men det är mycket man borde gjort men inte har gjort.Anledningen till att jag tog ut den är naturligtvis att jag måste få plats med annat. Jag är inte såå dum att jag tar ut nåt ur frysen två veckor innan jag ska äta det och funderar på om det kommer att hålla... :- Anyway, Den är snart uppäten i alla fall. ;D Svärföräldrarna kom över i fredags, så det blev renbog med chevregratinerad rotfruktsgratäng. Svårt med vin till rökt och salt, men jag provade en Pinot Gris från Alsace. Hela kombinationen blev klockren. /PK Jaha, se där ja. Smakade det gptt ???
Publicerat December 18, 200619 yr Det smakade mycket gott. Finns mycket kvar att karva i också. Kul att höra att det smakade bra.