Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hållbarhet rökt renbog?

Featured Replies

Publicerat

Hej,

Nån som har koll på hur lång hållbarhet en rökt renbog kan ha? Instoppad i frys direkt efter rökning. Fick lov att plocka ur en ur frysen idag. Håller den till julafton? ???

/PK

Publicerat

Det är nog gränsfall,varför ta den ur frysen redan ???

Publicerat
Hej,

Nån som har koll på hur lång hållbarhet en rökt renbog kan ha? Instoppad i frys direkt efter rökning. Fick lov att plocka ur en ur frysen idag. Håller den till julafton? ???

/PK

Du skulle ha delat den i mindre bitar så att Du hade kunnat ta fram en bit då och då och inte allt på en gång.

Publicerat

Vars vi röker så sa han att är det vakumförpackat så håller den över 1 år i kylen

Publicerat
Vars vi röker så sa han att är det vakumförpackat så håller den över 1 år i kylen

Jag vet inte allt om livsmedelshantering, men är det vakumförpackat så håller det längre, men hur länge vet jag inte, men då får Du inte öppna förpackningen heller. :D

Publicerat

Visst skulle jag ha delat den, men det är mycket man borde gjort men inte har gjort.

Anledningen till att jag tog ut den är naturligtvis att jag måste få plats med annat. Jag är inte såå dum att jag tar ut nåt ur frysen två veckor innan jag ska äta det och funderar på om det kommer att hålla... :-

Anyway, Den är snart uppäten i alla fall. ;D Svärföräldrarna kom över i fredags, så det blev renbog med chevregratinerad rotfruktsgratäng. Svårt med vin till rökt och salt, men jag provade en Pinot Gris från Alsace. Hela kombinationen blev klockren.

/PK

Publicerat
Visst skulle jag ha delat den, men det är mycket man borde gjort men inte har gjort.

Anledningen till att jag tog ut den är naturligtvis att jag måste få plats med annat. Jag är inte såå dum att jag tar ut nåt ur frysen två veckor innan jag ska äta det och funderar på om det kommer att hålla... :-

Anyway, Den är snart uppäten i alla fall. ;D Svärföräldrarna kom över i fredags, så det blev renbog med chevregratinerad rotfruktsgratäng. Svårt med vin till rökt och salt, men jag provade en Pinot Gris från Alsace. Hela kombinationen blev klockren.

/PK

Jaha, se där ja. :D Smakade det gptt ??? :D

Publicerat

Det smakade mycket gott. Finns mycket kvar att karva i också.

Publicerat
Det smakade mycket gott. Finns mycket kvar att karva i också.

Kul att höra att det smakade bra.

:D