Publicerat Mars 3, 20179 yr ja som titteln antyder så går tankarna kring bisamjakt så min fråga är hur jagar man dem bäst? medles kanot och kulbössa eller är fällor att föredra? låt komentarerna flöda ^^ skitjakt på er
Publicerat Mars 3, 20179 yr Kulgevär klass 3 eller 4 kör jag med. Kanot är absolut det bästa.Tror inte man får fånga dem i fälla? Fantastiskt rolig jaktform. Spara låren till stekpannan
Publicerat Mars 3, 20179 yr Hagelbössan går bra. Jag brukar locka dem. Finns säkert någon instruktion på bisamlock på Youtube. Inte jättevanligt här i norden har jag förstått, men fungerar slående bra.
Publicerat Mars 3, 20179 yr Det finns typgodkända fällor för bisam.. fällor för levandefångst som är ohyggligt lättbyggda...
Publicerat Mars 3, 20179 yr Bisammjärden och bisamgången.. http://www.naturvardsverket.se/Stod-i-miljoarbetet/Rattsinformation/Beslut-jakt-mm/Beslut-om-jakt-och-vilt/Fangstredskap/Sok-fangstredskap/