Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Apel/EAW vridmontage, problem

Featured Replies

Publicerat

Köpte för ett par år sen EAW-baser till vad jag trodde var Heym SR20. Det visade sig att säljaren hade fel. Monterade dom på en SR20, vilka dom först såg ut att passa. Dock låg baserna inte i samma höjd, vilket förvånade mig en aning.

Antog att man helt enkelt var tvungen att böka med distanserna/fötterna för att komma upp i samma höjd. Då jag har en SR21:a mätte jag CC-måttet på lådans skruvhål och insåg att de var samma som på SR20:an... Testade dom på SR21:an och där passade de både bättre, men de låg också i samma höjd. Så jag antar att de egentligen var till en SR21:a..

Jag har redan ett MAK-vrid på SR21:an och tänker sälja av mig Apel-vridet till en herre på grannforat som gjort sitt livs köp och kommit över en SR30 för.. 3900kr..

Men, nu till det egentliga problemet: när jag monterar den bakre basen, och drar åt skruvarna, hamnar spaken man låser med, på något sätt i kläm, och den blir trög. Är det någon injustering som ska göras? Eller är baserna kanske till någon annan bössa?

Axel