Publicerat Mars 8, 20179 yr Detta är en populär post. Hejsan folket! Övergått allt mer till läderarbete då jag inte har tillgång till min verkstad för knivmakeriet. Här är mitt första bälte, gjort i 3,5mm tjockt vegetabiliskt garvat läder, helgjutet spänne och sytt med lintråd, färgade och polerade kanter. Förkläde i vegetabiliskt garvat läder från Tärnsjö garveri, kopparnitar och sytt med lintråd. Ha det fint!
Publicerat Mars 26, 20179 yr Riktigt snyggt gjort! Tärnsjä garveri levererar riktigt fina skinn. Bestälde en patronhållare från Westley Richards i England, riktigt snyggt och med skinn från Tärnsjö garveri i det med.
Publicerat Mars 29, 20179 yr Författare På 2017-03-26 at 17:13 Sako_Finnbear sa: Riktigt snyggt gjort! Tärnsjä garveri levererar riktigt fina skinn. Bestälde en patronhållare från Westley Richards i England, riktigt snyggt och med skinn från Tärnsjö garveri i det med. Tackar tackar! Ja skinnen är en dröm att arbeta med, sedan är de även väldigt kunniga och hjälpsamma vid beställning! Alltid lite kul att se företag som använder sig av deras läder, (än mer så när det är utländska företag).
Publicerat Mars 29, 20179 yr Mycket snyggt bälte. Får kanske bli att beställa en sån istället för en Crockett & Jones.
Publicerat Mars 30, 20179 yr Författare 22 hours ago trumpetarn sa: Mycket snyggt bälte. Får kanske bli att beställa en sån istället för en Crockett & Jones. Tackar! Hehe inte mig emot! 21 hours ago Takko sa: Snygga grejor, gillar också bältet Man tackar och bockar! Riktigt roligt att göra bälten faktiskt!