Publicerat Mars 9, 20179 yr Funderar på hur jag ska få till min optimala kulvapengarderob och ändå kunna ha två hagelvapen plus drilling. Det tråkiga här är ju att det tarvar pipbytare. Och sen för att göra saken värre vill jag klämma in en 22lr pipa i den pipbytaren vilket idag ger mig två val R93 eller Sauer 202. Den bössa som får stryka på foten i ett sånt byte blir min Tikka M65:a i 300wm Jag har ju fäst mig enormt i 300wm som ger mig precis allt jag vill ha i form av hastighet och effekt i vilten så jag skulle vilja behålla kalibern vid ett byte men då är frågan om Sauer str 22lr kitet samlirar med 202 magnumlådan (standardlådan vet jag att det fungerar på). Någon som kan ge lite ljus i denna frågan?
Publicerat Mars 10, 20179 yr Författare Då får jag använda mig av lite google fu då och leta fram en 202 manual.
Publicerat Mars 10, 20179 yr Författare Hittade bara att inom grupperna mini och standard kan man byta kalibrar samt inom magnum och safari. Vet inte riktigt hur jag ska tolka det få jag inte hittar exakt vad som skiljer mellan magnum låda/slutstycke kontra standard.
Publicerat Mars 10, 20179 yr 19 minutes ago TekDr sa: Hittade bara att inom grupperna mini och standard kan man byta kalibrar samt inom magnum och safari. Vet inte riktigt hur jag ska tolka det få jag inte hittar exakt vad som skiljer mellan magnum låda/slutstycke kontra standard. 22kittet är ett STR kit och inte ett 202 kit så du tittar i fel manual...... Så passar gör det - men det är inte alltid säkring och tryck funkar dock eftersom det är ett annat tryck på STR. /T