Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fiocchi hageltändhattar i Skåne?

Featured Replies

Publicerat

Någon som känner till en butik i Skåne som säljer Fiocchi hageltändhattar? Den enda jag känner till är Vildsvinsbutiken men där har de varit slut i lager länge och verkar inte komma in snart.

Publicerat

BGK Skytteservice i Kumla är agent för Fiocchi. Ring och hör om han har dom hattar du söker.

Jag talar ofta med honom och jag kan ev. ordna en Skånetransport om han har det du söker.

Publicerat

holmgrens eller om det hette Vinslövs vapen vapen  höll på med hagelladdning förr iaf , kanske nåt restlager kvar..

Dom hade faktiskt en katalog över hagel prylar  på mitten nittiotalet ...

/ P

Publicerat
15 hours ago Beffe sa:

Någon som känner till en butik i Skåne som säljer Fiocchi hageltändhattar? Den enda jag känner till är Vildsvinsbutiken men där har de varit slut i lager länge och verkar inte komma in snart.

Har dom inga andra ? Tyvärr tenderar cheddite sitta lite dåligt och jag tror det är en "usa anpassning"  jag håller på och filar på en siarm order och funderar på ett 5000 pack tdh Fiocchi elr NS688 men fiocchi är rejält billigare 

Publicerat
  • Författare

Tack för era svar!

Visade sig att Vildsvinsbutiken har några askar kvar med Fiocchi tändhattar, ska dit efter jobb och handla :)

Publicerat

Köper man 1000 hattar lönar det sig att köpa från Italien. 

Publicerat
2 hours ago millen sa:

Köper man 1000 hattar lönar det sig att köpa från Italien. 

Då får man nog shoppa lite mer prylar , 1000 hattar plus farligt gods avgift plus frakt 

blir väl lite dyra hattar 

Publicerat

Från priset ca 30 öre per hatt blev slutpriset 50 öre per hatt inkluderat frakt. Frakten ca 20€ är kanske utan avgift för farligt gods. När jag köpte från Siarm med specificerad avgift för farligt gods kom paketet med vanliga lantbrevbäraren. Denna leverans från Armeria Giudici lämnades ut via schenkerombud. Köver man 1000 hattar av samma sort är startpriset ca 20 öre.

Publicerat
21 minutes ago millen sa:

Från priset ca 30 öre per hatt blev slutpriset 50 öre per hatt inkluderat frakt. Frakten ca 20€ är kanske utan avgift för farligt gods. När jag köpte från Siarm med specificerad avgift för farligt gods kom paketet med vanliga lantbrevbäraren. Denna leverans från Armeria Giudici lämnades ut via schenkerombud.

Fick du dom att svara ? Min kompis Aldo skrev till dom ang blyhagel men fick aldrig svar..

/P

Publicerat

Jag har bara beställt via hemsidan vid två tillfällen. Artiklar som varit slut hos siarm. Samt en omgång med tändhattar och lite hylsor. Priskerna är ok och visas inkluderat Vat. 

Publicerat

Jag har inte ställt några frågor men paketen kom efter ca en vecka.

Publicerat
10 hours ago millen sa:

Jag har bara beställt via hemsidan vid två tillfällen. Artiklar som varit slut hos siarm. Samt en omgång med tändhattar och lite hylsor. Priskerna är ok och visas inkluderat Vat. 

Hoppla hoppla , intressant att höra att deras pipeline funkar  kan du länka sidan ? 

/P

Publicerat
6 hours ago fredde_fmj sa:

Förvisso inga Fiocchi hageltändhattar men i Skåne iaf.

http://vapex.e-line.nu/svSE/Konsumenter/Krut___Tandhattar/Tandhattar/Hagel_Tandhattar

Kruxet är att Amerikanska hattar sitter skit i våra europeiska hylsor som har större hål 

och vice versa .   Det var största anledningen att jag sålde iväg ca 8000 Federal 209 .

köpte du Fiocchi elr cheddite hattar ?  Hur tycker du dom sitter in skjutna hylsor ? 

Publicerat

Länk till sidan med "web shop" .http://www.armeriagiudici.it 

Sidan är lite svårnavigerad, men efter lite klurande hittar man ett hyfsat sortiment.

Dom har ju krut också men det går i ta att shoppa online.

Jag köpte fiocchi och tycker dom sitter mycket bra i mina .410 hylsor.  

Jag har laddat om vissa hylsor fyra gånger men sedan är det för trasigt i mynningen.

Publicerat

har du provat att köpa blyhagel där ifrån?

Publicerat

Några kilo för att fylla på beställningen till 5kg. Lite ojämn storlek annars verkar kvaliteten vara OK.

Publicerat
1 hour ago millen sa:

Några kilo för att fylla på beställningen till 5kg. Lite ojämn storlek annars verkar kvaliteten vara OK.

Deras hagel är Locatelli  precis som Siarms, ibland är jämnheten sketabra ibland okay.

/ P

Publicerat

Jag tror att dom (råkat) blandat storlekar för det var två storlekar som var ganska jämna var för sig.

• 6 months later...
Publicerat

Gammal tråd , men jag pratade med Sakab sweden ( skåne ) 

och dom skulle få hem

Fiocchi 615 & 616 hagel tändhattar

/P