Publicerat Mars 26, 20179 yr Såg bilder från IWA om Rigby:s nya (?) stalker-bössa. Mums! https://www.johnrigbyandco.com/guns/the-highland-stalker/ Vad tycks? Om man ska bygga en sådan. Var ska man börja då? /Må
Publicerat Mars 27, 20179 yr 16 hours ago BigJim sa: 1640? Är väl en smäckrare låda? Fast det är ingen 98a...... Sedan får du kopiera kolv och pipprfil med. Men visst går det att göra. /T
Publicerat Mars 27, 20179 yr Författare Precis... Kanske blir bättre att köpa en ny från Rigby. Ska till London strax och pundet ligger skapligt till. Kanske ska ta mig ut till deras showroom...
Publicerat Mars 27, 20179 yr Var och hälsade på där för en 10 dagar sedan. Klart värt ett besök. Anmäl dig gärna innan bara.
Publicerat Mars 27, 20179 yr Detta är en populär post. Köper man en sån i 308 så förtjänar man spöstraff. Men inte lika mycket som Rigby som kamrar bössan i nämnda äckelkaliber! 275 Rigby - check!
Publicerat Mars 27, 20179 yr 23 minutes ago exabit sa: Köper man en sån i 308 så förtjänar man spöstraff. Men inte lika mycket som Rigby som kamrar bössan i nämnda äckelkaliber! 275 Rigby - check! Håller absolut med! Köpa den i annat än 7x57 vore idioti, och inte minst något så könlöst som .308... Faktum är att den bössan är sjukt prisvärd! Du hittar inte en motsvarande M98 för så mycket billigare pengar och bara namnet Rigby gör att värdet aldrig sjunker - OM man inte köper en puckad kaliber... En Rigby för en Sako och en Tikka. Helt ok pris om du frågar mig
Publicerat Mars 27, 20179 yr Hmm... Så den går inte att få i 300H&H!? Ja då får man väl välja 275Rigby av dom kalibrarna, hur 30-06 frälst jag än är. Men 30-06 i denna bössa vore helgerån nära på.
Publicerat November 11, 20187 yr I mina ögon är kolvens utseende riktigt fult på stalkern men smaken är ju personlig. Hur mycket av priset sitter i kvalité jämfört med priset på träbiten?
Publicerat November 11, 20187 yr 1 hour ago Dahla sa: I mina ögon är kolvens utseende riktigt fult på stalkern men smaken är ju personlig. Hur mycket av priset sitter i kvalité jämfört med priset på träbiten? Jag skulle vilja att framstocken var en bit längre. En framstocksknopp längre på nuvarande längd hade blivit perfekt i mina ögon.
Publicerat November 11, 20187 yr 2 hours ago Dahla sa: I mina ögon är kolvens utseende riktigt fult på stalkern men smaken är ju personlig. Hur mycket av priset sitter i kvalité jämfört med priset på träbiten? Börjar man detaljstudera dom bilder som finns som visar annat än den rena profilen (eller om man nu har haft chansen att hålla i en på riktigt) så inser man att dom har gjort stocken så smidig som den bara går att få, inte bara på längden, utan även på bredden och då tycker jag nog att hela paketet blir väldigt dynamiskt. Det enda som jag inte riktigt kommer överens med är avslutet på framstocken. Det hade nog inte behövt vara längre, men i mina ögon ser det lite avhugget ut. Nästan lite som att man inte orkade hela vägen...
Publicerat November 11, 20187 yr Författare Klämt på en vid Skavsta Jakthandel. Pistolgreppet är jäkligt flackt (?) så det kändes obekvämt efter en stund. Men fin var den och i 7x57...
Publicerat November 12, 20187 yr Klämde på en för nån vecka sedan...fantastiskt mysig bössa på alla sätt och vis, i mitt tycke.
Publicerat November 13, 20187 yr På 2018-11-11 at 22:12 BigJim sa: Klämt på en vid Skavsta Jakthandel. Pistolgreppet är jäkligt flackt (?) så det kändes obekvämt efter en stund. Men fin var den och i 7x57... obekvämt att bära eller i skjutställning?
Publicerat November 13, 20187 yr Författare 1 hour ago erpet sa: obekvämt att bära eller i skjutställning? I skjutställning.