Publicerat April 4, 20179 yr Hej tänkte kolla om det är någon här som använder sig av granngårdens egna hundfoder. Såg i butik att de har 3 modeller, och den jag blev lite nyfiken på är deras spannmålsfria hundfoder. Säcken är svart och med en Jämthund på utsidan. Någon/ några som kan ge lite feedback på detta om det är ren skit eller bra. Mvh Fredrik
Publicerat April 4, 20179 yr Jag har testat det vetefria, verkar ok men hundarna skiter mer än tidigare med robur lax&ris.
Publicerat April 4, 20179 yr Författare Okej. Ja jag använder själv Robur just nu men de har sänkt mängd i säcken och med bibehållen prisbild vilket gör att jag tycker Robur börjar bli för dyrt. Om hund/hundarna gör i från sig mycket avföring brukar detta tyda på att de inte kan ta tillvara på energin i fodret alt inte tål det. Men intressant om mer folk kan ge lite feedback.
Publicerat April 5, 20179 yr Har ej provat, men ser ut som ett ok foder. Enda minuset jag ser är ju att potatisflingor är första ingrediens. Men å andra sidan är ju ofta kött först på andra foder och där har de ofta flera sorters kolhydrater/vegetabiliska proteiner efter köttet så då är ju sällan kött den största delen där heller. Skulle säga att fungerar hunden på granngårdens, likväl som vilket foder som helst, så är det ett bra foder för hunden