Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

exis hp choker (fabarm)

Featured Replies

Publicerat

tjenare!

jag håller på att kika lite efter choker till min fabarm, men det verkar inte vara allt för lätt. det skall vara exis hp 97mm, är det någon som vet vart man kan få tag i dessa? har varit i kontakt med classic vapen och de hade bara 7or hemma. 

eller skall man gå all in och skaffa sig eftermarknadschoker? typ müller?

Mvh

Publicerat
36 minutes ago interiktigtsomallaandra sa:

tjenare!

jag håller på att kika lite efter choker till min fabarm, men det verkar inte vara allt för lätt. det skall vara exis hp 97mm, är det någon som vet vart man kan få tag i dessa? har varit i kontakt med classic vapen och de hade bara 7or hemma. 

eller skall man gå all in och skaffa sig eftermarknadschoker? typ müller?

Mvh

Jag har fyra invändiga , men är det extended du vill ha ?  Det FINNS orginal  Superior choker ( jag har ) som sticker ut ca 20mm och har en röd rand på , superkvalitet !  Problemet är att Classic inte har en susning vad man pratar om.

Teuage choker skulle jag gå på om vi pratar eftermarknads, alternativt Briley X2.

/ P

Publicerat
  • Författare
6 minutes ago culot sa:

Jag har fyra invändiga , men är det extended du vill ha ?  Det FINNS orginal  Superior choker ( jag har ) som sticker ut ca 20mm och har en röd rand på , superkvalitet !  Problemet är att Classic inte har en susning vad man pratar om.

Teuage choker skulle jag gå på om vi pratar eftermarknads, alternativt Briley X2.

/ P

hej!

jag är öppen för det mesta gällande choker, det viktiga är att de passar i bössan :-) och att de skjuter bra såklart! jag har en liten förkärlek till extended, varför vet jag inte men jag har alltid skjutit bättre med det. superior choker lät intressant, var kan man få tag i dessa?

mvh

Publicerat
3 minutes ago interiktigtsomallaandra sa:

hej!

jag är öppen för det mesta gällande choker, det viktiga är att de passar i bössan :-) och att de skjuter bra såklart! jag har en liten förkärlek till extended, varför vet jag inte men jag har alltid skjutit bättre med det. superior choker lät intressant, var kan man få tag i dessa?

mvh

Jag fick hjälp av en kille i Italien, men att jag fick den modellen var nog bara röta .

Mina invändiga är de jag fick med min Fabarm XLR5  och dom passar i din bössa  2/10 , 5/10 , 7/10 , 9/10 har jag " över "

/ P

Publicerat
  • Författare
7 hours ago culot sa:

Jag fick hjälp av en kille i Italien, men att jag fick den modellen var nog bara röta .

Mina invändiga är de jag fick med min Fabarm XLR5  och dom passar i din bössa  2/10 , 5/10 , 7/10 , 9/10 har jag " över "

/ P

jaha, hehe ja så ska det vara ibland! du har inga bilder på dessa 4?

mvh  

Publicerat
6 hours ago interiktigtsomallaandra sa:

jaha, hehe ja så ska det vara ibland! du har inga bilder på dessa 4?

mvh  

Du kan gå in på Fabarm.com  titta på deras superior modeller och Velocity halvisar 

kolla efter " röda bandet " på choken 

Publicerat
  • Författare
På 2017-04-05 at 21:38 culot sa:

Du kan gå in på Fabarm.com  titta på deras superior modeller och Velocity halvisar 

kolla efter " röda bandet " på choken 

23 hours ago culot sa:

tackar! ska kolla länken i eftermiddag, de har spärrat dessa intressanta och roliga sidorna på jobbet :-) 

Mvh 

Publicerat
1 hour ago interiktigtsomallaandra sa:

tackar! ska kolla länken i eftermiddag, de har spärrat dessa intressanta och roliga sidorna på jobbet :-) 

Mvh 

Problemet är att hitta nånstans att köpa dom, Classic kan du nog glömma.

Jag skulle Kolla vad Teague Vill ha för och om dom gör  Exis  hp extended

Publicerat
  • Författare
1 hour ago culot sa:

Problemet är att hitta nånstans att köpa dom, Classic kan du nog glömma.

Jag skulle Kolla vad Teague Vill ha för och om dom gör  Exis  hp extended

okej! ja det kan vara så, det har varit lite trögt med kommunikationen med dem, jag mailade dem i helgen och fick svar ganska fort. sen när jag ställde följdfrågor om de kunde ta hem de jag ville ha så har svaren uteblivit.

mvh

Publicerat
3 hours ago interiktigtsomallaandra sa:

okej! ja det kan vara så, det har varit lite trögt med kommunikationen med dem, jag mailade dem i helgen och fick svar ganska fort. sen när jag ställde följdfrågor om de kunde ta hem de jag ville ha så har svaren uteblivit.

mvh

Dom skulle ha 965:- styck för ordinarie Fabarm extended ,  jag betalade ca 1530.- ink frakt för 3 st direkt fr italien

Publicerat

Teague sine extended ligger på 45-50 pund og super extended på 55-60 pund... levering ca 14 dager... har akkurat handlet til min browning....

Publicerat
  • Författare
På 2017-04-07 at 14:38 culot sa:

Dom skulle ha 965:- styck för ordinarie Fabarm extended ,  jag betalade ca 1530.- ink frakt för 3 st direkt fr italien

oj ja det var ju lite skillnad :o du har inte kvar kontakten i italien som du handlade från?

Publicerat
23 hours ago interiktigtsomallaandra sa:

oj ja det var ju lite skillnad :o du har inte kvar kontakten i italien som du handlade från?

Det var en kille jag hade kontakt med på ett italiensk hagelladdforum, så jag vet inte vart han köpte ifrån.

/ P

Publicerat

Teuage verkar inte har Fabarm exis HP  :(

• 2 weeks later...
Publicerat

kolla med svensk skyttesupport dom har muller hemma jag använder dom på tävlingar funkar super

Publicerat

Jag har en Fabarm xlr halvauto men den Teaguechoken jag köpte ifrån England passade inte min tribore pipa.

tmp_29843-20170419_1649291567472306.thumb.jpg.f3e0f0e3c3426fc3119cf399bc9337b8.jpg

Publicerat

Den choken ser kort ut för Fabarm XLR. Har själv en Fabarm XLR. 

Fabarm har två längder på choker om du tittar på Brileys eftermarknadschoker. http://www.briley.com/c-391-12-gauge.aspx

Det är "Fabarm HP" du ska ha.

Publicerat
5 hours ago Vestjakt sa:

Jag har en Fabarm xlr halvauto men den Teaguechoken jag köpte ifrån England passade inte min tribore pipa.

tmp_29843-20170419_1649291567472306.thumb.jpg.f3e0f0e3c3426fc3119cf399bc9337b8.jpg

Gamla systemet och inte exis HP , Teuage verkar inte göra dom .

Briley gör vet jag