Publicerat April 5, 20179 yr Oryx, och Hornady SP 250 gn har varit stabila i min i alla fall. 1:12, 52 cm LW pipa (numer dock kapad till 46 cm). Skjuter idag dock uteslutande TTSX 200 gn som jaktkula klass 1 (är smått förälskad i den kulan )
Publicerat April 5, 20179 yr 5 hours ago fubar sa: Stabiliseras 250 gr kulor med 1/12 twist i 358 win? I min gör de det mycket bra.
Publicerat April 5, 20179 yr Woodleigh RNSN 250 gr och Oryx 250 gr går mycket bra i min .358 Winchester med 50 cm Lothar Walther-pipa i 1:12.
Publicerat April 6, 20179 yr Använder inte 250or i min på jakt men de samlar på tavla. Endast provat hornady rundnos i den vikten.
Publicerat April 10, 20179 yr Författare Varför inte? Tung och lagom hård kula i moderat hastighet ska bli min melodi.
Publicerat April 10, 20179 yr Känner inget behov av mer än 200-225gr, kulan kan inte gå mer än igenom.
Publicerat April 11, 20179 yr Då är inte lösningen tung o hård utan, mjuk och lätt/ kort med dålig sectional density, SD då det ger en kula som penetrerar sämre. vill man vara helt säker på att undvika genomslag med kalibern väljer man en revolver kula av rätt vikt för klassen. C
Publicerat April 11, 20179 yr 33 minutes ago Christian N sa: Då är inte lösningen tung o hård utan, mjuk och lätt/ kort med dålig sectional density, SD då det ger en kula som penetrerar sämre. vill man vara helt säker på att undvika genomslag med kalibern väljer man en revolver kula av rätt vikt för klassen. C Exakt. Maxladdad Hornady SP 200 gn kan vara en start för de önskemålen men fortfarande godkänt klass 1 (men den lär plöja igenom normalt svenskt vilt i ganska många fall den också...och med ganska stor förödelse som följd... )
Publicerat April 11, 20179 yr Författare Det står tung och LAGOM hård kula i moderat hastighet. Men tolka det föralldel hellre som LAGOM blöt tung kula om ni vill...